Koreográfus: Halász Gábor, Kun Attila
Vad rítusok és szent őrület. Tűz körül dobpergésre, utcai karneválban énekszóra, éjszakai klubban a DJ ritmusaira: a tánc tisztelgés a mindennapok felfüggesztése, a transzcendens, az ösztönvilág, a szabadság, az érthetetlen és mindenekelőtt az örök törvény előtt. A tánc halál. Áldozat egy szebb és reménytelibb jövőért. Sztravinszkij egy mélyen eltemetett, de kiirthatatlan ösztönt komponál zenéjébe: a törvényeken alapuló világrendbe vetett hit ösztönét. Mit áldozunk ma? Mit táncolunk ma? Kun Attila kortárs közegben értelmezi újra az orosz pusztai hitvilágon és népzenén alapuló Tavaszi áldozat.
A Kolophón Hercegnője című darab Arkhné, a pókká változtatott hercegnő történetét meséli el, aki szövőtudományán felbátorodva versenyre hívja ki Athénét. A darab Bartók Béla IV. Vonósnégyesére készül a teljes zenemű felhasználásával, de sorrendi változtatásokkal. A darab nem próbálja megjeleníteni egyértelműen a történetet, de a karakterek viszonyrendszeréből egy követhető és megszakításmentes színházi élményt nyújtó dramaturgia épül fel. A szereplők tulajdonságait alapul véve kialakul egy absztrakt mozgásrendszer, mely minőségében a kortárs tánchoz, szerkezetében pedig a neoklasszikus művekhez hasonló stíluselemekkel bír.
Előadják
Tavaszi áldozat
Koreográfus: Kun Attila
Díszlet jelmez: Molnár Zsuzsa
Dramaturg konzultáns: Róbert Júlia
Fényterv: Fogarasi Zoltán
Zene: Igor Sztravinszkij
Szereplők:
Horváth Adrienn
Hargitai Mariann
Jakab Zsanett
Weninger Dalma
Mádi László
Ivanov Gábor
Kovács Péter
Nagy Mátyás Csaba
Dunai Bettina
Arakhné – Kolophón hercegnője
Koreográfus: Halász Gábor
Koreográfus Asszisztens: Anna Maria Karabela
Kosztüm: Béres Mónika
Fény: Fogarasi Zoltán
Zene: Bartók Béla - IV. Vonósnégyes
Szereplők:
Horváth Adrienn
Hargitai Mariann
Jakab Zsanett
Weninger Dalma
Mádi László
Ivanov Gábor
Kovács Péter
Nagy Mátyás Csaba
Dunai Bettina
Helyszín
Budapest, 1013, Ybl Miklós tér 2-6.