Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
A PANODRÁMA BEMUTATJA: CSALOG ZSOLT: KESERŰ BOLDOGSÁG
Katona József Színház - SUFNI

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Értékelés

(8.1 / 10) - 7 értékelés alapján
  Leírás
Keserű boldogság – a PanoDráma felolvasószínházi előadása a Katonában Az ötvenhatos forradalom és annak utóélete egyes szám első személyben. Jancsó Lívia az amerikai követségen élte át múlt század magyar történelmének meghatározó pillanatait.

Csalog Zsolt: Keserű boldogság
Hétköznapi hősök/1: Jancsó Lívia Jancsó Líviát alakítja: Kari Györgyi
Dramaturg: Hárs Anna, Merényi Anna
Kreatív producer: Lengyel Anna
Rendező: Ördög Tamás Kari Györgyi (…) lassan beszél, méltósággal, hosszúra nyúlt sóhajtások a szünetei, néha iszik, kristálykorsóból tölt magának vizet, mereng, elrabolja a hallgatók lelkét. (…) A követségi A hétköznapi hősök második része szintén a Sufniban:
Pali
Hétköznapi hősök/2 - Maléter Pálné Ezúttal Csalog Zsolt Doku56 című interjúkötetéből választotta ki a Keserű boldogság című interjút Jancsó Líviával, aki az amerikai nagykövetségen dolgozott a forradalom idején. “Hajnalban, úgy három és négy óra között álmomból ébredtem. Arra riadtam fel, hogy óriási csörömpöléssel EGY TANK megy a Szabadság téren. Jön hozzám a minister sofőrje, rohanva: “Nagyságos asszony, nagyságos asszony! Jön a hercegprímás úr!” Csalog interjúalanya nemcsak a magyar történelem egyik legfényesebb pillanatát látta közvetlen közelből, hanem besúgóktól körülvéve titokban legépelte Mindszenty hercegprímás emlékiratait, letartóztatták, faggatták, fenyegették, majd elengedték, utóbb internálták, ott is igyekeztek megtörni, határozatlan időre magánzárkába csukták, a körlet névsorából törölték, majd mégis elengedték, hogy aztán kitelepítsék. Lívia pedig minden szabadulása alkalmával rohant vissza az Egyesült Államok nagykövetségére, dolgozni.
Az alkotókról: Csalog Zsolt "Az író, amikor ír, általában fantáziájára hagyatkozik, vagy személyes emlékezetének törmelékéből építkezik. Nekem gyenge az emlékezetem, és a képzelőerőmet se tartom sokra: szívesebben dolgozom élő modellről. "Dokumentumot" írok, létező, egyedi alakok portréit rajzolgatom.” Csalog Zsolt etnográfus és író saját műfajt teremtett elsősorban a Parasztregénnyel, melyet szokás néprajzi monográfiának is nevezni, mégis talán a dokumentumregény címke ragadt rá leginkább. Egy tiszántúli parasztasszony mesél, az ő történetét ismerjük meg a műben, övé a gazdag nyelv, az egyéni sors, de Csalog válogatja, szerkeszti, sűríti megfellebbezhetetlen remekművé a hatalmas mennyiségű nyersanyagot. Ez a módszer a színházban a verbatim műfajának sajátja. Nincs ez másképp a hajléktalansorsot bemutató Csendet akarok!-kal sem, mely néhány év kihagyással csaknem húsz éve látható a Katona József Színházban, például a Keserű boldogság bemutatójának másnapján is. És nincs ez másképp Jancsó Líviával sem, ezért is adja magát az interjú olyan egyértelműen a színpadi feldolgozásra. S ha van színház, melynek e műfaj az anyanyelve, akkor a PanoDráma az.
Kari Györgyi A kaposvári Csiky Gergely Színház legendás korszakának meghatározó színésznőjét, Ascher Tamás híres Mester és Margaritájának női címszereplőjét ismeri már a Katona József Színház közönsége is, hiszen Halász Péter egyik legközelebbi munkatársa, a halászi színházi kulcsfigurája volt. Kaposváron 1977-től 1985-ig dolgozott rendszeresen a színház és a kor legnagyobb rendezőivel, Aschertől Gotháron át Babarczyig, 1985 után a Vígszínházban, a Budapesti Kamaraszínházban és az Új Színházban lépett színpadra, majd alapító tagja lett a Halász és Jeles András vezette Budapesti Városi Színháznak, de csaknem félszáz filmben is látni lehet őt.

A melankólia dívájának is becézett színésznő manapság igencsak megválogatja, kivel dolgozik. Ezért is nagy megtiszteltetés a fiatal társulatnak és a fiatal rendezőnek, hogy elvállalta ezt az izgalmas monológot.
Ördög Tamás, rendező A fiatal színész-rendezőt a Kiss-Végh Emőkével közösen vezetett Dollár Papa Gyermekei társulat előadásaiból ismerhetik a nézők. Meghitt terekben természetes, közvetlen hangon megszólaló, szinte csak szöveggel és színészi jelenléttel ható modern klasszikusokat játszanak, melyeket Ördög Tamás rendezőként is jegyez. Ibsen Hedda Gablere (Ibsent a nappalimba!), Kis Eyolfja (Szerelem) és Nórája (Gyermek) , valamint Strindberg Pelikánja (Otthon) mind a társulat tagjainak mai, fiatalos nyelvén szólal meg, s olyan színészekkel dolgozik, mint Láng Annamária, Sárosdi Lilla, Terhes Sándor vagy Urbanovits Krisztina (elsősorban a Trafó kistermében). A Krétakör több előadásában is látható volt Ördög Tamás az utóbbi két évben, a PanoDrámának pedig valamennyi produkciójában játszik 2011 óta. Ennél a csapatnál rendezőként most debütál.

Amennyiben a Pali és a Keserű boldogság október 23-ai előadására egyszerre vesz jegyet, 20% kedvezményt biztosítunk. A kedvezmény internetes vásárlás esetén is érvényes.
  Szereposztás
Jancsó Líviát alakítja 
Kari Györgyi 
  Stáblista
Rendező 
Ördög Tamás 
Dramaturg 
Hárs Anna 
Dramaturg 
Merényi Anna 
Kreatív producer 
Lengyel Anna 
  Jegynyomtatásról
Az emailben kapott jegyet nyomtasd ki, és vidd magaddal papíron. A színházak ugyanis így fogadják el a jegyed érvényesnek, és neked is így a legegyszerűbb és leggyorsabb!

Ha mégsem tudsz nyomtatni, ne aggódj, nem fogsz lemaradni az előadásról, a legtöbb színházunk valamennyire rugalmas ezügyben. A Katona József Színházban a pénztárban ki tudják nyomtatni a jegyed 200 Ft ellenében - kérjük, legkésőbb 30 perccel az előadás előtt érj oda!

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
1056, Petőfi Sándor u. 6. Kattints ide a térkép megjelenítéséhez
  Hogy tetszett?