William Shakespeare: HAMLET
tragédia
Fordította: Arany János
Újra és újra elolvasva a művet, a szövevényes érzelmi – politikai - hatalmi szenvedélyekkel átszőtt cselekményívből egy színházi értelemben is kivételes figura alakja bontakozik ki előttem. Egy intellektuális, művész vénájú ember, individuum, aki önnön belső- és külső, gondolati- és tettbéli, cselekvési lehetőségeit kényszerül felmérni egy számára szinte átláthatatlan és felfoghatatlan élethelyzetben. A tisztánlátáshoz, a kérdések megválaszolásához, a bizonyításhoz a színházi elemző munka analitikus eszközeit hívja segítségül. Szerepet játszik (őrület), hogy a környezet szerepjátékait leleplezhesse. Drámajátékot teremt (egérfogó), hogy a drámai csúcspont, mint kísérlet, a valóság analógiáit egyértelműen összefüggésbe hozza. A színházi próba hangulatát, keretét (próba, mint előadás) leginkább szolgáló semleges térben (próba - csarnok), a színház elhivatott létéről, a színházművészet eszmei lehetőségeiről gyakorlati tapasztalattal ad szinte szakmai kurzust az önlelkét és az élet működését analizáló, színházteremtő főhős: Hamlet. Rendező: Blaskó Balázs
Újra és újra elolvasva a művet, a szövevényes érzelmi – politikai - hatalmi szenvedélyekkel átszőtt cselekményívből egy színházi értelemben is kivételes figura alakja bontakozik ki előttem. Egy intellektuális, művész vénájú ember, individuum, aki önnön belső- és külső, gondolati- és tettbéli, cselekvési lehetőségeit kényszerül felmérni egy számára szinte átláthatatlan és felfoghatatlan élethelyzetben. A tisztánlátáshoz, a kérdések megválaszolásához, a bizonyításhoz a színházi elemző munka analitikus eszközeit hívja segítségül. Szerepet játszik (őrület), hogy a környezet szerepjátékait leleplezhesse. Drámajátékot teremt (egérfogó), hogy a drámai csúcspont, mint kísérlet, a valóság analógiáit egyértelműen összefüggésbe hozza. A színházi próba hangulatát, keretét (próba, mint előadás) leginkább szolgáló semleges térben (próba - csarnok), a színház elhivatott létéről, a színházművészet eszmei lehetőségeiről gyakorlati tapasztalattal ad szinte szakmai kurzust az önlelkét és az élet működését analizáló, színházteremtő főhős: Hamlet. Rendező: Blaskó Balázs
Szereposztás
| CLAUDIUS, Dánia királya | Kelemen Csaba |
| GERTRÚD, dán királyné, Hamlet anyja | Saárossy Kinga |
| HAMLET, az előbbi király fia, a mostaninak unokaöccse | Nagy András |
| HORATIO, Hamlet barátja | Baranyi Péter |
| POLONIUS, főkamarás | Sata Árpád |
| LAERTES, fia | Káli Gergely |
| OPHELIA, leánya | Babócsai Réka |
| ROSENCRANTZ | Reiter Zoltán |
| GUILDENSTERN | Baráth Zoltán |
| I. SÍRÁSÓ | Várhelyi Dénes |
| SZÍNÉSZ KIRÁLY | Tunyogi Péter |
| OSRICK, udvaronc | Kardos Kristóf |
| MARCELLUS, II. SÍRÁSÓ, LUCIANUS | Tóth Levente |
| BERNARDO, SZÍNÉSZKIRÁLYNŐ | Csathó Norbert |
| FRANCISCO: | Kardos Kristóf |
| PAP, VOLTIMAND, PROLÓG | Fehér István |
| CORNELIUS | Sztaniszláv László |
Stáblista
| Rendező | Blaskó Balázs |
| Rendező asszisztens | Lázár Rita |
| Rendező asszisztens | Blaskó Zsófia |
| Díszlet | Székely László |
| Jelmez | Velich Rita |
| Vívás-mozgás | Várhelyi Dénes |
| Súgó | Szecskó Andrea |
| Ügyelő | Hódosi Ildikó |
Helyszín
Gárdonyi Géza Színház
Eger, 3300, Hatvani kapu tér 4.
Eger, 3300, Hatvani kapu tér 4.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!