Erdélyi Miklós-bérlet 2.
Műsor: J. Brahms: Változatok egy Haydn témára, op. 56a L. van Beethoven: IV. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58 J. Brahms - A. Schönberg: g-moll zongoranégyes, op. 25 Vezényel: Csaba Péter Közreműködik: Ránki Dezső (zongora) Ránki Dezső az az előadó, aki – akárhány évtizede is van a magyar és a világ zongoraművészeinek élvonalában – mindig meglepi valamivel közönségét, mindig tud valami újat mondani az előadott művekről. Az a művész, akinek minden fellépése egyszeri és megismételhetetlen esemény. Beethoven G-dúr zongoraversenye jó alkalmat kínál ehhez: a nagy komponista öt zongoraversenye közül ez a legegyénibb hangú, a legtalányosabb, amely a legnagyobb szabadságot adja az előadónak abban, miként tolmácsolja a zeneszerző mondanivalóját. A zongora, ha nem is szólal meg Brahms Schönberg által hangszerelt kvartettjében, ihlető eleme ennek a műnek is. Brahms olyan csodálatosan bánt a mű eredeti változatában a zongorával és a három vonós hangszerrel, hogy a hallgató minden alkalommal új hangszíneket hall benne. A kifejezésnek olyan erejét tapasztalhatjuk, amely szinte kiált a zenekari megszólaltatásért - nem csoda hát, hogy a modern zene 20. századi híres szerzőjének, Arnold Schönbergnek ihlete támadt ezt a kamaraművet szimfonikus zenekarra átírni. Brahms maga nagymestere volt a zenekari hangzásnak: Haydn egy koráljának témájára komponált variációiban csodálatos hangszínek szólalnak meg; az egyes változatokban eleven karaktereket, a mű végén pedig egy remekbeszabott fúgát hallhatunk.
Műsor: J. Brahms: Változatok egy Haydn témára, op. 56a L. van Beethoven: IV. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58 J. Brahms - A. Schönberg: g-moll zongoranégyes, op. 25 Vezényel: Csaba Péter Közreműködik: Ránki Dezső (zongora) Ránki Dezső az az előadó, aki – akárhány évtizede is van a magyar és a világ zongoraművészeinek élvonalában – mindig meglepi valamivel közönségét, mindig tud valami újat mondani az előadott művekről. Az a művész, akinek minden fellépése egyszeri és megismételhetetlen esemény. Beethoven G-dúr zongoraversenye jó alkalmat kínál ehhez: a nagy komponista öt zongoraversenye közül ez a legegyénibb hangú, a legtalányosabb, amely a legnagyobb szabadságot adja az előadónak abban, miként tolmácsolja a zeneszerző mondanivalóját. A zongora, ha nem is szólal meg Brahms Schönberg által hangszerelt kvartettjében, ihlető eleme ennek a műnek is. Brahms olyan csodálatosan bánt a mű eredeti változatában a zongorával és a három vonós hangszerrel, hogy a hallgató minden alkalommal új hangszíneket hall benne. A kifejezésnek olyan erejét tapasztalhatjuk, amely szinte kiált a zenekari megszólaltatásért - nem csoda hát, hogy a modern zene 20. századi híres szerzőjének, Arnold Schönbergnek ihlete támadt ezt a kamaraművet szimfonikus zenekarra átírni. Brahms maga nagymestere volt a zenekari hangzásnak: Haydn egy koráljának témájára komponált variációiban csodálatos hangszínek szólalnak meg; az egyes változatokban eleven karaktereket, a mű végén pedig egy remekbeszabott fúgát hallhatunk.
Helyszín
MÁV Szimfonikus Zenekar
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!