Közreműködik: Concerto Armonico Budapest
Művészeti vezető: Spányi Miklós
Eldönthetetlen kérdés, vajon Bach gondolt-e arra, hogy a Musikalisches Opfer című művét egyben, koncertszerűen előadják. A Bach-életmű egyik intellektuális csúcsáról van szó, olyan absztrakt kompozícióról, amelynek tételsorrendje éppoly problematikus, mint a hangszerelése (mindkettő húsbavágó kérdés, ha a darabot meg szeretnénk szólaltatni). És mégis, valamennyi tételre igaz, hogy az intellektuális oldal mellett nem elhanyagolható e zene érzéki aspektusa: bármilyen okos zenét ír is Bach, az mindig zene marad. Az 1747-ben komponált Musikalisches Opfer témája I. Frigyes porosz királytól származik, s egy három-, illetve egy hatszólamú billentyűs fúgát, egy fuvolára, hegedűre és continuóra írott triószonátát, valamint tíz kánont tartalmaz. Utóbbiak között kétszólamúakat, háromszólamúakat és négyszólamúakat is találunk, s többségüket rejtvény formában jegyezte le Bach, vagyis az előadónak kellett megfejtenie, hogy a darab miként is szólaltatható meg. Fazekas Gergely három előadásban járja körül a mű keletkezésének, szerkezetének és lehetséges értelmezéseinek kérdéseit, hogy e sorozat végén a Spányi Miklós vezette Concerto Armonico Budapest előadásában végre teljes egészében, élőben hallgathassuk meg Bach kései remekművét. Az előadássorozat április 7-én, május 12-én és június 16-án tekinthető meg a könyvtárban, a belépés ingyenes.
Eldönthetetlen kérdés, vajon Bach gondolt-e arra, hogy a Musikalisches Opfer című művét egyben, koncertszerűen előadják. A Bach-életmű egyik intellektuális csúcsáról van szó, olyan absztrakt kompozícióról, amelynek tételsorrendje éppoly problematikus, mint a hangszerelése (mindkettő húsbavágó kérdés, ha a darabot meg szeretnénk szólaltatni). És mégis, valamennyi tételre igaz, hogy az intellektuális oldal mellett nem elhanyagolható e zene érzéki aspektusa: bármilyen okos zenét ír is Bach, az mindig zene marad. Az 1747-ben komponált Musikalisches Opfer témája I. Frigyes porosz királytól származik, s egy három-, illetve egy hatszólamú billentyűs fúgát, egy fuvolára, hegedűre és continuóra írott triószonátát, valamint tíz kánont tartalmaz. Utóbbiak között kétszólamúakat, háromszólamúakat és négyszólamúakat is találunk, s többségüket rejtvény formában jegyezte le Bach, vagyis az előadónak kellett megfejtenie, hogy a darab miként is szólaltatható meg. Fazekas Gergely három előadásban járja körül a mű keletkezésének, szerkezetének és lehetséges értelmezéseinek kérdéseit, hogy e sorozat végén a Spányi Miklós vezette Concerto Armonico Budapest előadásában végre teljes egészében, élőben hallgathassuk meg Bach kései remekművét. Az előadássorozat április 7-én, május 12-én és június 16-án tekinthető meg a könyvtárban, a belépés ingyenes.
Helyszín
Budapest Music Center
Budapest, 1093, Mátyás u. 8.
Budapest, 1093, Mátyás u. 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!