Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
VÁLASZÚTON- SZÍNHÁZI RÍTUSJÁTÉK RADNÓTI MIKLÓS ÉS ADY ENDRE VERSEIRE (MEDVE SZÍNPAD)
Fészek Művészklub - Fészek Művészklub nagyterem

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Leírás
MEDVE SZÍNPAD BEMUTATJA Válaszúton – színházi rítusjáték Radnóti Miklós és Ady Endre verseire

Ki hinné, hogy Ady és Radnóti bizonyos versei ugyanarról szólnak, tökéletesen összesimulnak, akár ha egy toll írta volna őket? Apokaliptikus víziót festenek egy korról, mely nem csak a holocaust kora, de a mai jelen jellemzése is, pedig nekik akkor ez még távoli jövő. Prófétikus, zavarba ejtően személyes látomás, a tudatosan halálba készülők tisztánlátásával. Érzékeltetni kívánjuk elõadásainkban, válaszúton vagyunk! Mindennapi holocausztjaink megölhetnek, megmérgezhetik életünket. A világba megtörtént borzalom minden percünket ma újra, más módon ugyan, de át meg át szövi. Félünk kimondani a hétköznapokban még, de lassan ezen gyilkos indulatok meghatározzák életünket. Errõl felelõs​séggel,​ nagy koncentrációval, megfelelõ színházi közeget létrehozva illik szólni. 
Két olyan ember műve,​ prózája, versei alkotják az elõadás szöveg és részeit,​ akik eddig egy színházi elõadásban csak ritkán szerepeltek. Ismertségük nagy lehetõséget jelent, k​özönség vonzásuk meghatározó.
Szokatlan,​ a témát lényegében több műfajban, többféle módon megközelítve egymást kiegészítõ egészet hozott létre az elõadás rendezõi-szerkesztõi koncepciója. A színpadon a két színész mellett fontos szerepet játszó zongorista, gitáros és indiai hangszeres zenét játszók közreműködésével fordulatos szituációk sora jön létre. A t​örténelmi idõkre visszatekintõ darabban az õsi átok mai jelenlétét is hangsúlyozza elõadásunk, mely a B​ibliában szereplõ Azuba történetet kapcsolja össze mai életünkkel. A 41 művet tartalmazó elõadás eksz​tatikus mozgásokkal, énekekkel, ehhez az elõadáshoz írt zenékkel, különleges táncos részekkel,  különleges ​élményben részesíti​ az érdeklődõket.
A közelgõ Ady évforduló miatt is szeretnénk műsoron tartani a darabot, ehhez kérünk segítséget! Ady a legnagyobb, tudom sokan fanyalognak erre a kijelentésemre! Nem érzem jogosnak fanyalgásukat a fanyalgóknak. Ne nekem, ne miattam, magatokért érdemes tovább látni a horizonton, a szomszéd kéménynél. Sokakkal beszéltem errõl a témáról, mondják, neked Ady, Nekem Radnóti, másnak Weöres, Nagy László, vagyis mit jövök én elõ, mit akarok ezzel az ilyen buta sorrendbe állítással! Hogy jövök ahhoz, hogy felületesen nyilatkozzam olyanról, ami egyéni megítélés kérdése? Aztán itt van a pogány pap státusza, amit magához érintett és amit oly sokan még említésre se tartanak méltónak. Mert hát egy költõ, vagy költõ, vagy táltos, s ha táltos akkor végképp nem kell vele foglalkozni, mert ez már végképp a józanság, lehetetlenség, misztikum határterülete, amit nem lehet tudományosan megközelíteni, vizsgálni, tanítani! Meggyőzõdésem, ezek a gondolatok mentén bábozódnak be igazi értékeink, amely helyzettel nagyjából mindenki tisztában van,ezzel nagyjából mindenki találkozik, a hasonló megközelítések sokak életében egy idõ után sajátjukká lesznek és eljutnak odáig mindezt igaznak hiszik!​ Meglepetések, imák, révületek, lelki, és testi mozdulatok, vallásos, szent megfogalmazások, metafizikai, archaizáló, magát, életet komolyan, ugyanakkor szertelen humorral, iróniával szemlélõ látásmódja kevesek által ismert. A fűszerezett szerelem az, mi a Napfiát, a Pogány papot jellemzi. Aki igazán ismeri, az tudja, folyamatos jelenben tartja az örök Emberit, az örök Istenit és Ő olyan ember, aki nem nyugszik, amíg az igazság, a magyarok igazsága fényessé, szerethetõvé nem válik, mint egy olyan szellemlényé, aki több részbõl, Géniuszból tevõdik össze egységgé. Úgy, mint a jelenlegi Magyarság is és akinek a paraszt ugyanolyan fontos és egyedi, mint a zsidó nõ, vagy a nemes ember. Ady az egyik legvitatottabb, legsokrétűbb életű, személyiségű alkotó – vagy nagyon szeretik, vagy kifejezetten nem szeretik, melyben közrejátszik az is, hogy a róla alkotott sztereotípiák elrettentőek. Támadják szabadkőművesi mivolta miatt, megítélik a kurvázós Adyt, a kábítószeres Adyt, a piálós Adyt. Kultúránkban, szellemi közegünkben ezek a cselekedetek nem elfogadottak, kitaszítottak, meg nem értettek. A társadalom nagy része nem hajlandó szembe nézni azzal, hogy ezek az emberi megnyilvánulások – a kurvaság, a kábítószerezés, az alkoholizmus – ma is léteznek. Adyt bizonyos kultúrtörténeti események ismerete nélkül nehéz megérteni; a mindenkori művész társadalomban betöltött szerepét, a társadalomhoz fűződő különös viszonyát és ennek ellentmondásosságát nem tanítják, és nem is értelmezik. Ily módon megítélése felszínes marad, jó és rosszakaratnak, indulatoknak kitéve… A meg nem értettséget csak tovább mélyíti táltosi-sámáni gyökereink teljes félreértése, amiről szintén nem, vagy csak alig lehet autentikus tudást szerezni manapság. Ady születésének közelgő 140. évfordulója és a kelet napjainkban tapasztalható újra felfedezése segíthet bennünket. A Vele kapcsolatos általános vitáink, illetve belső vívódásaink kulcsszerepet játszanak mindennapjainknak -, egy új, harmonikus, „dalos” Magyarországot, Kárpát-medencét, szellemi közegében Ady megkerülése a problémáink megkerülése, Ady megértése a problémáink megértéséhez vezet. Medve Színpadról: A Medve Színpad törekvéseinek alapja olyan egyedülálló színházi forma megteremtése és működtetése, régi-új rítus elemek felhasználásával, mely alkalmazkodik az új kihívásokhoz. Társulatunk 6 éve alakult 2010-ben. Célunk, hogy az ősi hagyományok vezérlő elvei mentén visszatérjünk ahhoz az eredeti elgondoláshoz, miszerint a színház emberi és isteni mélységekbe kalauzolja el nézőit, akik ez által közel kerülhetnek a mindennapjaikban meglévő mítoszi mélységekhez és saját problémáik megoldásához. A mindennapi gondok, feszültségek, szépségek, boldogság, a múltban gyökereznek, időtlenek, de közvetlenül hatnak minden percünkre. Ennek bemutatása és megmutatása az, amire vállalkozunk. Olyan történeteket, konfliktusokat, emberi értékeket, illetve embertelenséget, problémákat tárunk fel őszintén, amelyekkel szembe kell nézni, hogy új felismerésekhez, önnön valónk megismeréséhez juthassunk el. Társulatunk elismert színészekből és kezdő, még alig ismert fiatal tagokból áll. A bemutatókra való felkészülés mellett fontosnak tartjuk, hogy külön időt szenteljünk a közösségi élet különböző összejövetelire, ezeket nevezzük medve próbáknak, ahol lehetőség szerint a társulat minden tagja részt vesz és a mindennapi gondok és problémák megtárgyalásán túl a színház működésének irányelveit vesszük sorra. Ilyenek például a hagyományokkal való foglalkozás, a keletkutatás, az értelemileg visszamaradott emberek felkarolása, segítése, a szegények és a rákosok felé való fordulás. Mind a három közegben rendszeresen játszunk, pl értelmileg visszamaradott emberek otthonában, rákos betegek kórházában, illetve a Máltai Szeretett Szolgálat hajléktalanszállóján. A Medve Színpad kísérleti színház, mely nézőit szakrális cselekedetnek kijáró tisztelettel, saját emberségükhöz vezeti vissza. A színpadon történő eseményekben bárki benne találhatja magát, a katarzisban bárki jobb emberré válhat, és kimondódhatnak olyan gondolatok, melyeket egyébként talán sosem mernénk kimondani. Az őszinteség, a kimondott egyetemes, emberi igazságok egyrészt jó érzést okoznak, másrészt a néző számára új felismeréseket hozhatnak, megértést, melyet saját életébe is magával vihet, segítve érzelmi-értelmi harmonizálódását, jobb életminőség elérését. Egy-egy Radnóti, Ady vagy Márai költészetén alapuló előadásunk egyszerre rengeteg dimenzióban szól- referenciáink szerint is széles közönség réteghez. A formanyelv gazdagsága, az élő zene, a tánc és a mozgás jelenléte segít abban, hogy ébren tartsuk a nézők figyelmét. Azt tapasztaljuk, hogy előadásainkról még egyetlen néző sem ment el, az utolsó sorban is figyelnek. Az előadó művészet tudatos komplexitása a megidézett világot érzékelhetőbbé varázsolja.  Aki eddig nem tudott ezekről a költői világokról, akinek nem sírt még a hegedű, annak színházi rítusainkkal mutatunk utat, s ezen túl előadásaink után - akármilyen távol vagyunk Budapesttől - mindig szívesen maradunk, ha van érdeklődés egy jó beszélgetésre. Szereplők: Bánfi Kata és Berényi Dávid Zenei közreműködők: Szakál László - zongora Jáger Dávid- gitár és indiai hangszerek Zeneszerzők: Bánfi Kata és Jáger Dávid Forgatókönyvíró, rendező: Halmy György  - Színházi- és filmrendező, a Mesés Hagyományok Meseiskola és a 2010 óta működő Medve Színpad alapítója, rendezője. Filmes munkásságában meghatározóak a Schmidt Éva keletkutatóval közösen forgatott filmek. A Medve Színpad repertoárján szereplő színházi rítus játékok ősi hagyományokat megidézve, azokat a legmodernebb színházi törekvésekkel ötvözve, alapvetően Ady, Radnóti és Márai műveiből merítenek. Törekvéseire jellemző, hogy a színháznak visszaadja eredeti, szakrális jellegét és ebben elengedhetetlen eszköze az élő zene. Helyszín: Fészek Művészklub – Nagyterem (1073 Budapest, Kertész utca 36.) Jegyárak: 2.000 Ft Az előadásra szóló jegyekkel érkezési sorrendben foglalhatja el helyét. További információ: MEDVE SZÍNPAD 
www.meseshagyomanyok.hu
Facebook: Medve Színpad közösség www.facebook.com/medveszinpad​
  Szereposztás
Színész 
Bánfi Kata 
Színész 
Berényi Dávid 
  Stáblista
Rendező 
Halmy György 
  Galéria
  Jegynyomtatásról
Az emailben kapott jegyet nyomtasd ki, és vidd magaddal papíron. A színházak ugyanis így fogadják el a jegyed érvényesnek, és neked is így a legegyszerűbb és leggyorsabb!

A Fészek Művészklubban csak nyomtatott jeggyel tudnak beengedni az előadásra.

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
  Hogy tetszett?