Meglepő műfajt választott Tóth Ádám szerző-rendező Kosztolányi Dezső: Édes Anna című regényének teljesen újszerű bemutatásához. A könnyedebb műfajnak gondolt musical keretében dolgozta fel az 1926-ban íródott és az 1919-22 közötti Magyarországon játszódó tragikus történetet.
A musicalban az eredeti story alapján zajló cselekmény tizenhat remek ritmusú, szövegű, 'slágergyanús' betétdal segítségével, sajátságos módon adja vissza a Kosztolányi mű lényegét.
A cselédtörténetben Kosztolányi az emberi kiszolgáltatottsággal szembeni iszonyatát fejezte ki, az adott kor társadalmi viszonyai között. Akkoriban a cselédet nem vették emberszámba, megalázták és az emiatt felgyülemlett indulat végül tragédiába fulladt...
Mindehhez kitűnő atmoszférát teremt a sodró lendületű zene, a dalok fülbe mászó ritmusa, az érzékeny, kifejező dalszövegek, a tragédia átélésének katartikus élményét nyújtva a nézőnek.
A zenei alap kiválóan illeszkedik a történethez, kifejezi a színpadon zajló eseményeket, visszaadja az érzelmi konfliktusok keltette hullámzásokat.
A musical a kiszolgáltatott cselédlány, illetve az árnyként megjelenő többi megalázott és kihasznált lány és a Vizy család sorsán keresztül üzen a mai világnak.
De hogy mit, annak megfejtése legyen a nézők feladata....
Addig is lélegzetvisszafojtva figyelhetjük a történetet és dúdolhatjuk a musical két 'slágerét': Isten szeret....Anna az más....,melyek még az előadás után is sokáig csengenek a fülekben.
A musicalban az eredeti story alapján zajló cselekmény tizenhat remek ritmusú, szövegű, 'slágergyanús' betétdal segítségével, sajátságos módon adja vissza a Kosztolányi mű lényegét.
A cselédtörténetben Kosztolányi az emberi kiszolgáltatottsággal szembeni iszonyatát fejezte ki, az adott kor társadalmi viszonyai között. Akkoriban a cselédet nem vették emberszámba, megalázták és az emiatt felgyülemlett indulat végül tragédiába fulladt...
Mindehhez kitűnő atmoszférát teremt a sodró lendületű zene, a dalok fülbe mászó ritmusa, az érzékeny, kifejező dalszövegek, a tragédia átélésének katartikus élményét nyújtva a nézőnek.
A zenei alap kiválóan illeszkedik a történethez, kifejezi a színpadon zajló eseményeket, visszaadja az érzelmi konfliktusok keltette hullámzásokat.
A musical a kiszolgáltatott cselédlány, illetve az árnyként megjelenő többi megalázott és kihasznált lány és a Vizy család sorsán keresztül üzen a mai világnak.
De hogy mit, annak megfejtése legyen a nézők feladata....
Addig is lélegzetvisszafojtva figyelhetjük a történetet és dúdolhatjuk a musical két 'slágerét': Isten szeret....Anna az más....,melyek még az előadás után is sokáig csengenek a fülekben.
Szereposztás
| Édes Anna | Horváth Mónika |
| Vizy úr | Buch Tibor |
| Vizyné | Varga Zsanna |
| Ficsor | Juhász György |
| Jancsi úrfi | Getto Márton |
| Moviszter Úr | Boronyák Gergely |
| Tatár úr | Bor László |
| Tatárné | Garami Mónika |
| Druma úr | Albert Gábor |
| Drumáné | Petrovics Regina |
| Kéményseprő | Lénárt László |
| Rendőr | Békefi László |
| Bíró | Horváth Zsolt Hozsó |
| Mennyei Margit | Sáfrány Emese Aleska |
| Katica | Polyák Rita |
| Lidi | Gere Orsi |
| Örzsi | Péterffy Lili |
| Karolin | Bakó Kitti |
| Lujzi | Kereki Anna |
| Táncos | Kovács Petra |
| Táncos | Langó Bernadett |
| Táncos | Szombath Gergő |
| Táncos | Hunyadi Balázs |
Stáblista
| Rendező | Tóth Ádám |
| Rendezőasszisztens | Turóczi Izabell |
| Zene | Horváth Zsolt Hozsó |
| Dalszövegek | Tóth Ádám |
| Koreográfia | Sallak Petra |
| Jelmez | Boka Boglárka |
| Díszlet | Varga Zsanna |
| Vendég hegedűművész | Nédó Olga |
Helyszín
Belvárosi Színház
Budapest, 1075, Károly krt. 3/a
Budapest, 1075, Károly krt. 3/a
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!