Mindannyiunk lelkében igazi ének szól. Érdemes útnak indulni érte.
A mi mesénkben a szomorú királylány rátalál saját hangjára, önmaga boldogságára, mert saját hangunk megtalálása a mindenség megtalálása. – vallják meggyőződéssel az alkotók. Amikor megmerítkezünk hagyományaink kincseiben, akárcsak a szomorú királylány szívét, úgy hangoljuk át magunkat is a boldogságra, hogy helyreálljon bennünk a világ. Mert a mese régebbi minden tudománynál, benne a világ rendjének ősi mintái és igaz képei őrződnek. A rendező alapötletének mesébe írásában Prezsmer Boglárka dramaturg és Benkő Éva gyermekpedagógus segítettek. A történet kialakítása, elmondása közben a lírai tartalmak megragadására törekedtek az alkotók. Forgatókönyvük, színpadi nyelvezetük szervesen alakult a felvezető műhelymunkák tapasztalataival. A táncnyelv sajátos eszköztára: a tánc, a mozdulat, a gesztus teremtő erejének egysége mellett, fontossá lett a közös figura– és szerepformálás, valamint az akusztikai rétegek megkeresése is. Az én mesémben Furik Rita rendező a természetes ének egyszerű színpadi jelenlétére épít, a mesei légkörbe hajló zenei világ kialakításában pedig Orbán Ferenc és a Heveder Zenekar működtek közre. Az előadás táncos anyaga Erdély (Kalotaszeg, Mezőség, Háromszék) és Felvidék (Gömör, Nyitra-vidék) színes és változatos kínálatából jött létre.
A mi mesénkben a szomorú királylány rátalál saját hangjára, önmaga boldogságára, mert saját hangunk megtalálása a mindenség megtalálása. – vallják meggyőződéssel az alkotók. Amikor megmerítkezünk hagyományaink kincseiben, akárcsak a szomorú királylány szívét, úgy hangoljuk át magunkat is a boldogságra, hogy helyreálljon bennünk a világ. Mert a mese régebbi minden tudománynál, benne a világ rendjének ősi mintái és igaz képei őrződnek. A rendező alapötletének mesébe írásában Prezsmer Boglárka dramaturg és Benkő Éva gyermekpedagógus segítettek. A történet kialakítása, elmondása közben a lírai tartalmak megragadására törekedtek az alkotók. Forgatókönyvük, színpadi nyelvezetük szervesen alakult a felvezető műhelymunkák tapasztalataival. A táncnyelv sajátos eszköztára: a tánc, a mozdulat, a gesztus teremtő erejének egysége mellett, fontossá lett a közös figura– és szerepformálás, valamint az akusztikai rétegek megkeresése is. Az én mesémben Furik Rita rendező a természetes ének egyszerű színpadi jelenlétére épít, a mesei légkörbe hajló zenei világ kialakításában pedig Orbán Ferenc és a Heveder Zenekar működtek közre. Az előadás táncos anyaga Erdély (Kalotaszeg, Mezőség, Háromszék) és Felvidék (Gömör, Nyitra-vidék) színes és változatos kínálatából jött létre.
Helyszín
Szegedi Nemzeti Színház
Szeged, 6720, Horváth Mihály utca 3.
Szeged, 6720, Horváth Mihály utca 3.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!