A fekete-fehér színei: Szokolay Balázs zongoraestje
Debussy: Prelűdök
Debussy: Etűdök
Debussy: Két arabeszk
Debussy: Pour le Piano
Szkrjabin: Noktürn és prelűd bal kézre
Szkrjabin: Prelűdök (az op. 11-es sorozatból)
Szkrjabin: Etűdök (az op. 8-as, és op. 42-es sorozatból)
Szkrjabin: Két poéma, op. 32
Szkrjabin: 4. szonáta, op. 30 „Mindig is izgatott Szkrjabin, ennek az egzaltált zseninek a zenéje, akinek érett stílusa félreismerhetetlenül egyéni – nyilatkozta a Liszt-díjas zongoraművész, Szokolay Balázs. – Pár éve, Moszkvában egy Szkrjabin-versenyen zsűriztem, azóta egyre többet foglalkoztat a különleges, éppen száz esztendeje elhunyt zeneszerző művészete és gondolatvilága. Talán kézenfekvőbb lett volna az ő prelűdjeit Chopinéivel társítani, hiszen a lengyel mester zenéje meghatározónak bizonyult korai korszakára. Én azonban valami szokatlanabbat szerettem volna, ezért választottam Szkrjabin mellé inkább Debussyt, de a műsor-összeállítást indokolta az is, hogy a 20. század elején az orosz és francia művészet látványosan összefonódott, és e két mester azonos időben alkotott, és kiváló zongorista hírében is állt. Miniatűr zongoraköltészetük egymás mellé állítása rendkívül érdekes és izgalmas feladat, emellett egy-egy nagyobb szabású művet is megszólaltatok a két nagy szerzőtől.” Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Debussy: Prelűdök
Debussy: Etűdök
Debussy: Két arabeszk
Debussy: Pour le Piano
Szkrjabin: Noktürn és prelűd bal kézre
Szkrjabin: Prelűdök (az op. 11-es sorozatból)
Szkrjabin: Etűdök (az op. 8-as, és op. 42-es sorozatból)
Szkrjabin: Két poéma, op. 32
Szkrjabin: 4. szonáta, op. 30 „Mindig is izgatott Szkrjabin, ennek az egzaltált zseninek a zenéje, akinek érett stílusa félreismerhetetlenül egyéni – nyilatkozta a Liszt-díjas zongoraművész, Szokolay Balázs. – Pár éve, Moszkvában egy Szkrjabin-versenyen zsűriztem, azóta egyre többet foglalkoztat a különleges, éppen száz esztendeje elhunyt zeneszerző művészete és gondolatvilága. Talán kézenfekvőbb lett volna az ő prelűdjeit Chopinéivel társítani, hiszen a lengyel mester zenéje meghatározónak bizonyult korai korszakára. Én azonban valami szokatlanabbat szerettem volna, ezért választottam Szkrjabin mellé inkább Debussyt, de a műsor-összeállítást indokolta az is, hogy a 20. század elején az orosz és francia művészet látványosan összefonódott, és e két mester azonos időben alkotott, és kiváló zongorista hírében is állt. Miniatűr zongoraköltészetük egymás mellé állítása rendkívül érdekes és izgalmas feladat, emellett egy-egy nagyobb szabású művet is megszólaltatok a két nagy szerzőtől.” Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Helyszín
Zeneakadémia
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!