Az 55 éves Pécsi balett két balett-előadással is készül: a 19.00 órakor kezdődő "Beszélj Hozzám" című előadást a "Bolero" követi.
Beszélj Hozzám A tánc egyetemes nyelv. Feltehetőleg azért, mert a test az érzelmek és az emberi kapcsolatok finomságait oly módon tudja kommunikálni, amire a szavak képtelenek. Alkotói folyamatomnak központi eleme a mozgásnyelv fejlesztése és átformálása. Munkám kiindulópontja a táncosok egymás közti és a közönséggel való kommunikációs nyelvének fejlesztése. A nyelvi határok és a hatékony kommunikációs eszközök megkeresése jelentős tényezője volt előző pécsi koreográfiám, „A Jó és a Rossz kertjében” munkafolyamatának is. Célom, újra felfedezni ezeket a fogalmakat ugyanazokkal a táncművészekkel, most már a tiszta tánc keretein belül. Cameron McMillan Bolero (17 perc) A Bolero zenéje bennem mindig a születés és elmúlás, a kezdet és a vég impresszióit ébresztette. Az, hogy halkan kezdődik a zene, nő, dagad, kiteljesedik és a vége olyan, mint az ősrobbanás, mint valamilyen életút. A középontban Animus-Anima áll, látszólag ő irányítja a közösség és a természet egész működését. Végül épp azok pusztítják el, akik addig csodálták, szolgálták. Az előadás felújított változatában ezúttal egy táncosnő áll a középpontban, körülötte férfiak. A szexualitás, a nemek közti viszonyok jelenléte így megkerülhetetlen, az értelmezés azonban továbbra is nyitott. Vincze Balázs Beszélj Hozzám Zene / Music: J. S. Bach Jelmez / Costumes: Kiss Julcsi Koreográfus / Choreographed by Cameron McMillan Bolero Zeneszerző / Composer: Maurice Ravel Jelmeztervező / Costume design: Kiss Julcsi Látvány / Visuals: Vincze Balázs Asszisztens / Assistant: Czebe Tünde Koreográfus / Choreographed by Vincze Balázs
Beszélj Hozzám A tánc egyetemes nyelv. Feltehetőleg azért, mert a test az érzelmek és az emberi kapcsolatok finomságait oly módon tudja kommunikálni, amire a szavak képtelenek. Alkotói folyamatomnak központi eleme a mozgásnyelv fejlesztése és átformálása. Munkám kiindulópontja a táncosok egymás közti és a közönséggel való kommunikációs nyelvének fejlesztése. A nyelvi határok és a hatékony kommunikációs eszközök megkeresése jelentős tényezője volt előző pécsi koreográfiám, „A Jó és a Rossz kertjében” munkafolyamatának is. Célom, újra felfedezni ezeket a fogalmakat ugyanazokkal a táncművészekkel, most már a tiszta tánc keretein belül. Cameron McMillan Bolero (17 perc) A Bolero zenéje bennem mindig a születés és elmúlás, a kezdet és a vég impresszióit ébresztette. Az, hogy halkan kezdődik a zene, nő, dagad, kiteljesedik és a vége olyan, mint az ősrobbanás, mint valamilyen életút. A középontban Animus-Anima áll, látszólag ő irányítja a közösség és a természet egész működését. Végül épp azok pusztítják el, akik addig csodálták, szolgálták. Az előadás felújított változatában ezúttal egy táncosnő áll a középpontban, körülötte férfiak. A szexualitás, a nemek közti viszonyok jelenléte így megkerülhetetlen, az értelmezés azonban továbbra is nyitott. Vincze Balázs Beszélj Hozzám Zene / Music: J. S. Bach Jelmez / Costumes: Kiss Julcsi Koreográfus / Choreographed by Cameron McMillan Bolero Zeneszerző / Composer: Maurice Ravel Jelmeztervező / Costume design: Kiss Julcsi Látvány / Visuals: Vincze Balázs Asszisztens / Assistant: Czebe Tünde Koreográfus / Choreographed by Vincze Balázs
Helyszín
Nemzeti Táncszínház
Budapest, 1013, Ybl Miklós tér 2-6.
Budapest, 1013, Ybl Miklós tér 2-6.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!