Dukay Barnabás - Gadó Gábor Duó (H)
Rezervátum Orchestra (H)
BAUER 4 (D)
Dukay Barnabás – Gadó Gábor Duó
Dukay Barnabás – zongora
Gadó Gábor - gitár
Kortárs szabadzene zongorára és gitárra. Dukay Barnabás zeneszerző, zongoraművész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneelmélet tanára. Gadó Gábor Franciaországban élő zeneszerző- jazzgitáros. “Saját darabjaik és együttes rögtönzéseik valójában lerombolják a jazz-zel vagy a klasszikus stílusokkal szemben támasztott előzetes elvárásainkat. Zenéjük és zenélésük azért páratlan közel s távol, mert pontosan ott kezdődik, ahol az elvárásokat generáló mintákat és kliséket maguk mögött hagyták.„ (Dolinszky Miklós, zenetörténész) Dukay Barnabás zeneszerző, zongoraművész, egyetemi tanár. A győri Tinódi Lantos Sebestyén Zeneművészeti Szakközépiskolában kezdte zenei tanulmányait Unger Ilona (zongora) és Fekete Győr István (zeneszerzés) növendékeként. 1969-1974 között a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán zeneszerzést tanult Sugár Rezsőnél, diplomáját 1976-ban szerezte meg. 1970 és 90 között az Új Zenei Stúdió tagja, mint zeneszerző és előadó. 1974-től 1991-ig a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola tanára, ahol szolfézst és zeneelméletet tanított. 1991 óta a Zeneakadémián tanít. 1997-ben a Soros Alapítvány zeneművészeti ösztöndíjában részesült, míg 2000-ben Erkel-díjjal és 2007-ben Bartók-Pásztory-díjjal jutalmazták.
Gadó Gábor zenei tanulmányait hegedűn kezdte, majd klasszikus gitárra váltott. A Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium Jazz Tanszakán Babos Gyula növendékeként végzett 1983-ban, ezt követően élvonalbeli magyar jazzmuzsikusok együtteseiben szerepelt. 1995-ben Franciaországba költözött, majd átmenetileg Londonban élt. Öt év múltán Párizsban alakult meg a Gadó Gábor Quartet (Matthieu Donarier - tenorszaxofon, Sébastien Boisseau - nagybőgő, Joe Quitzke – dob). Francia társaival a Greetings from the angel című albumon játszott először, amit a Homeward és a kimagasló sikerű Orthodoxia követett. Zeneszerzője és közreműködője Winand Gábor Corners of my mind című lemezének, amelyet a francia Jazzman magazin a 2002-es év legjobb jazzlemezei közé választott. 2003-ban elnyerte a francia L`Académie du Jazz által az év európai jazzművészének évente odaítélt Bobby Jaspar életműdíjat, mely munkásságának eddigi legrangosabb elismerése. Rezervátum Orchestra
Grencsó István - szaxofon
Kováts Gergő - szaxofon
Meggyes Ádám - trombita
Fazekas Ábel - klarinét
Pozsár Máté - zongora
Ajtai Péter - bőgő
Benkő Róbert - bőgő
Miklós Szilveszter – dob
A Rezervátum Orchestra a legelszántabb magyar improvizatőr zenészek olvasztótégelye. A név jelképes: a szabadságot paradox módon már csak zárt közegekben, rezervátumokban lehetséges megélni, ahol ősi törvények uralkodnak. Nincs ártatlan hang, csak alázat és energia. A zenekarban több létező formáció működik egyszerre (Grencsó Kollektíva, A.M.P., KAMP, …stb). Ezúttal zömében Miklós Szilveszter szerzeményei fognak elhangzani, kiegészülve Grencsó István kompozícióival.
Pozsár Máté zongorista 1986-ban született. Mesterdiplomát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz tanszékén, Binder Károly növendékeként szerzett. Állandó tagja a Grencsó Real Time Kollektiva, a Mezei Szilárd Septet, a Boglárka Bábiczki Quartet formációknak. Érdeklődésének középpontjában a jazz és a szabad, rögtönzött zene áll. Több zenekari kiadvány után, 2012-ben jelent meg első szólózongora lemeze. Jelenleg a Vienna Konservatorium Budapest tanárképző főiskola tanára, elméletet és zongorát oktat. Benkő Róbert – nagybőgős. Pályája kezdete óta a legérzékenyebb és legprogresszívabb improvizatív zenei irányzatokhoz ragaszkodik. Éveken át a Dresch Quartet tagja volt, játszott Szabados György M.A.K.U.Z. formációjában, állandó tagja Grencsó István, valamint Szőke Szabolcs zenekarainak, de partnerei közé tartoznak a hazai és nemzetközi zenei élet olyan kiválóságai is, mint Gadó Gábor, Binder Károly, Szelevényi Ákos, a Dél-Alföldi Szaxofonegyüttes tagjai, Márkos Albert vagy Grandpierre Attila.
Grencsó István szaxofonos és fuvolista évtizedek óta a magyar avantgard jazz kiemelkedő alakja. Pályafutása 1979-ben, a Masina Jazz Csoport megalapításával indult, szélesebb körű ismertségre pedig az 1980-as években Szabados György partnereként tett szert. 1984-ben hozta létre a Kollektívát, amely azóta is elsőszámú zenekara. Repertoárja rendkívül sokszínű, a formai változtatások mesterének tartják. Improvizatív zenei kísérletei mellett több műfajban is otthonosan mozog. Koncertezett és felvételeket készített többek között Paul Termos-szal, Peter Kowalddal, Tobias Delius-szal, Peter Brötzmannal és az orosz Noise Orchestra-val, állandó tagja volt a Szabados György vezette MAKUZ-nak, és az elektronikát is alkalmazó Budbudasnak.
Kováts Gergő szaxofonos 1986-ban született. 16 éves korában kezdett el a jazz iránt érdeklődni. A Zeneakadémia jazz tanszakán Borbély Mihály és Elek István tanítványa volt, 2011-ben szerzett jazz-szaxofontanári diplomát. Egyre inkább a műfaj szabadabb irányzatai felé fordult, a tanszakon töltött idő, és a hazai jazzélet hatására folytatódott ez a folyamat. Ma főleg experimentális zenével, szabad improvizációval foglalkozik, de az avantgárd jazz iránti szeretete sem lankad. BAUER 4
Konrad Bauer (D) – harsona
Johannes Bauer (D) - harsona
Matthias Bauer (D) - nagybőgő
Louis Rastig (D) – zongora
A BAUER 4 a szó szoros értelmében vett családi ügy. Conny, Johannes és Matthias Bauer, valamint Louis Rastig , Conny Bauer fia - a német zenei élet négy, különböző generációjából való, az improvizációs zene, a kortárs jazz, az újzene és a kortárs rock területén működő művész. Nagyon sajátos hátterükkel - két harsonával, nagybőgővel és zongorával - különleges, kollektív hangzást hoznak létre. 2007-ben adták ki első, Family Affairs című albumukat. Számos fesztivál szereplés és klubkoncert után végre Budapesten is hallhatjuk őket.
Conny Bauer 1943-ban született Halléban, egyike Európa legjelentősebb harsonásainak. A 70-es évek óta tagja számos együttesnek, mint az Exis, Fez, Konrad Bauer Quartet, Bauer-Sommeld-Kowald Trio, Doppelmoppel, Zentralquartett, vezetője a Klangproject 86-nak, (később Jazzorchestar DDR). 1974-ben volt bemutatkozó szóló koncertje. Mostanság, 40 évvel később folytatja hangszerének felfedezését, és a hangzás új világának bejárását saját és közönsége számára.
Johannes Bauer 1954-ben született a kelet-németországi Halléban, zenei tanulmányait Berlinben végezte. 1979 óta szabadúszó improvizatív zenészként él Berlinben. Több zenei workshop vezetője, alapító tagja a Doppelmoppel, a Slawterhaus, The Tradition Trio, a FOURinONE, és a FUTCH formációknak. Hosszú évek óta együttműködő muzsikus társai Manfred Schulze, Peter Brötzmann, Jon Rose, Fred Van Hove, és Barry Guy. A free jazz színtér talán legnagyobb diszkográfiával és legszélesebb profillal rendelkező muzsikusa. Játéka erőteljes, néhol a zajjal határos, kontrasztban bátyja, Conny játékával.
Matthias Bauer 1959-ben született Sonnebergben, Thüringiában. Berlinben tanult bőgőzni, majd 1980-ban elhagyta az NDK-t. Egy ideig Lyonban, később Kölnben élt, 1991-ben visszatért Berlinbe. Nagybőgő-ének improvizációival gyakorta fellép szólóban, illetve zeneszerzőként, közreműködőként az improvizációs szcéna számos művészével, formációjával dolgozik együtt (mint például az Ensemble United Berlin, az Ensemble Mosaik, Georg Katzer, Helmut Zapf vagy Helmut Oehring). A legnagyobb európai zenei fesztiválok állandó szereplője. Louis Rastig 1987-ben született, a kvartett legfiatalabb tagja. 16 évesen már az apjával játszott a Bauer 4-ban, és egy teljesen individuálisan megélt találkozási pontot talált az improvizatív zenével. "Miközben a Bauer 4-ban egy érett improvizációs közegben játszik, ugyanakkor egy egyedi progresszív rockot játszó bandában, az Oozing Goo-ban is zenél. (...) Meglepő módon, életkora miatt, következetesen és eredeti módon fejlesztette magát a Bauer 4 zenei keretein belül, más szóval a műfaj nagyjainak stílusbeli hozadékaitól mentesen játszik." (Bert Noglik, Family Affairs Cd, 2007, Jazzverkstatt)
Támogatók: Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzat, Nemzeti Kulturális Alap
Dukay Barnabás – Gadó Gábor Duó
Dukay Barnabás – zongora
Gadó Gábor - gitár
Kortárs szabadzene zongorára és gitárra. Dukay Barnabás zeneszerző, zongoraművész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneelmélet tanára. Gadó Gábor Franciaországban élő zeneszerző- jazzgitáros. “Saját darabjaik és együttes rögtönzéseik valójában lerombolják a jazz-zel vagy a klasszikus stílusokkal szemben támasztott előzetes elvárásainkat. Zenéjük és zenélésük azért páratlan közel s távol, mert pontosan ott kezdődik, ahol az elvárásokat generáló mintákat és kliséket maguk mögött hagyták.„ (Dolinszky Miklós, zenetörténész) Dukay Barnabás zeneszerző, zongoraművész, egyetemi tanár. A győri Tinódi Lantos Sebestyén Zeneművészeti Szakközépiskolában kezdte zenei tanulmányait Unger Ilona (zongora) és Fekete Győr István (zeneszerzés) növendékeként. 1969-1974 között a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán zeneszerzést tanult Sugár Rezsőnél, diplomáját 1976-ban szerezte meg. 1970 és 90 között az Új Zenei Stúdió tagja, mint zeneszerző és előadó. 1974-től 1991-ig a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola tanára, ahol szolfézst és zeneelméletet tanított. 1991 óta a Zeneakadémián tanít. 1997-ben a Soros Alapítvány zeneművészeti ösztöndíjában részesült, míg 2000-ben Erkel-díjjal és 2007-ben Bartók-Pásztory-díjjal jutalmazták.
Gadó Gábor zenei tanulmányait hegedűn kezdte, majd klasszikus gitárra váltott. A Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium Jazz Tanszakán Babos Gyula növendékeként végzett 1983-ban, ezt követően élvonalbeli magyar jazzmuzsikusok együtteseiben szerepelt. 1995-ben Franciaországba költözött, majd átmenetileg Londonban élt. Öt év múltán Párizsban alakult meg a Gadó Gábor Quartet (Matthieu Donarier - tenorszaxofon, Sébastien Boisseau - nagybőgő, Joe Quitzke – dob). Francia társaival a Greetings from the angel című albumon játszott először, amit a Homeward és a kimagasló sikerű Orthodoxia követett. Zeneszerzője és közreműködője Winand Gábor Corners of my mind című lemezének, amelyet a francia Jazzman magazin a 2002-es év legjobb jazzlemezei közé választott. 2003-ban elnyerte a francia L`Académie du Jazz által az év európai jazzművészének évente odaítélt Bobby Jaspar életműdíjat, mely munkásságának eddigi legrangosabb elismerése. Rezervátum Orchestra
Grencsó István - szaxofon
Kováts Gergő - szaxofon
Meggyes Ádám - trombita
Fazekas Ábel - klarinét
Pozsár Máté - zongora
Ajtai Péter - bőgő
Benkő Róbert - bőgő
Miklós Szilveszter – dob
A Rezervátum Orchestra a legelszántabb magyar improvizatőr zenészek olvasztótégelye. A név jelképes: a szabadságot paradox módon már csak zárt közegekben, rezervátumokban lehetséges megélni, ahol ősi törvények uralkodnak. Nincs ártatlan hang, csak alázat és energia. A zenekarban több létező formáció működik egyszerre (Grencsó Kollektíva, A.M.P., KAMP, …stb). Ezúttal zömében Miklós Szilveszter szerzeményei fognak elhangzani, kiegészülve Grencsó István kompozícióival.
Pozsár Máté zongorista 1986-ban született. Mesterdiplomát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz tanszékén, Binder Károly növendékeként szerzett. Állandó tagja a Grencsó Real Time Kollektiva, a Mezei Szilárd Septet, a Boglárka Bábiczki Quartet formációknak. Érdeklődésének középpontjában a jazz és a szabad, rögtönzött zene áll. Több zenekari kiadvány után, 2012-ben jelent meg első szólózongora lemeze. Jelenleg a Vienna Konservatorium Budapest tanárképző főiskola tanára, elméletet és zongorát oktat. Benkő Róbert – nagybőgős. Pályája kezdete óta a legérzékenyebb és legprogresszívabb improvizatív zenei irányzatokhoz ragaszkodik. Éveken át a Dresch Quartet tagja volt, játszott Szabados György M.A.K.U.Z. formációjában, állandó tagja Grencsó István, valamint Szőke Szabolcs zenekarainak, de partnerei közé tartoznak a hazai és nemzetközi zenei élet olyan kiválóságai is, mint Gadó Gábor, Binder Károly, Szelevényi Ákos, a Dél-Alföldi Szaxofonegyüttes tagjai, Márkos Albert vagy Grandpierre Attila.
Grencsó István szaxofonos és fuvolista évtizedek óta a magyar avantgard jazz kiemelkedő alakja. Pályafutása 1979-ben, a Masina Jazz Csoport megalapításával indult, szélesebb körű ismertségre pedig az 1980-as években Szabados György partnereként tett szert. 1984-ben hozta létre a Kollektívát, amely azóta is elsőszámú zenekara. Repertoárja rendkívül sokszínű, a formai változtatások mesterének tartják. Improvizatív zenei kísérletei mellett több műfajban is otthonosan mozog. Koncertezett és felvételeket készített többek között Paul Termos-szal, Peter Kowalddal, Tobias Delius-szal, Peter Brötzmannal és az orosz Noise Orchestra-val, állandó tagja volt a Szabados György vezette MAKUZ-nak, és az elektronikát is alkalmazó Budbudasnak.
Kováts Gergő szaxofonos 1986-ban született. 16 éves korában kezdett el a jazz iránt érdeklődni. A Zeneakadémia jazz tanszakán Borbély Mihály és Elek István tanítványa volt, 2011-ben szerzett jazz-szaxofontanári diplomát. Egyre inkább a műfaj szabadabb irányzatai felé fordult, a tanszakon töltött idő, és a hazai jazzélet hatására folytatódott ez a folyamat. Ma főleg experimentális zenével, szabad improvizációval foglalkozik, de az avantgárd jazz iránti szeretete sem lankad. BAUER 4
Konrad Bauer (D) – harsona
Johannes Bauer (D) - harsona
Matthias Bauer (D) - nagybőgő
Louis Rastig (D) – zongora
A BAUER 4 a szó szoros értelmében vett családi ügy. Conny, Johannes és Matthias Bauer, valamint Louis Rastig , Conny Bauer fia - a német zenei élet négy, különböző generációjából való, az improvizációs zene, a kortárs jazz, az újzene és a kortárs rock területén működő művész. Nagyon sajátos hátterükkel - két harsonával, nagybőgővel és zongorával - különleges, kollektív hangzást hoznak létre. 2007-ben adták ki első, Family Affairs című albumukat. Számos fesztivál szereplés és klubkoncert után végre Budapesten is hallhatjuk őket.
Conny Bauer 1943-ban született Halléban, egyike Európa legjelentősebb harsonásainak. A 70-es évek óta tagja számos együttesnek, mint az Exis, Fez, Konrad Bauer Quartet, Bauer-Sommeld-Kowald Trio, Doppelmoppel, Zentralquartett, vezetője a Klangproject 86-nak, (később Jazzorchestar DDR). 1974-ben volt bemutatkozó szóló koncertje. Mostanság, 40 évvel később folytatja hangszerének felfedezését, és a hangzás új világának bejárását saját és közönsége számára.
Johannes Bauer 1954-ben született a kelet-németországi Halléban, zenei tanulmányait Berlinben végezte. 1979 óta szabadúszó improvizatív zenészként él Berlinben. Több zenei workshop vezetője, alapító tagja a Doppelmoppel, a Slawterhaus, The Tradition Trio, a FOURinONE, és a FUTCH formációknak. Hosszú évek óta együttműködő muzsikus társai Manfred Schulze, Peter Brötzmann, Jon Rose, Fred Van Hove, és Barry Guy. A free jazz színtér talán legnagyobb diszkográfiával és legszélesebb profillal rendelkező muzsikusa. Játéka erőteljes, néhol a zajjal határos, kontrasztban bátyja, Conny játékával.
Matthias Bauer 1959-ben született Sonnebergben, Thüringiában. Berlinben tanult bőgőzni, majd 1980-ban elhagyta az NDK-t. Egy ideig Lyonban, később Kölnben élt, 1991-ben visszatért Berlinbe. Nagybőgő-ének improvizációival gyakorta fellép szólóban, illetve zeneszerzőként, közreműködőként az improvizációs szcéna számos művészével, formációjával dolgozik együtt (mint például az Ensemble United Berlin, az Ensemble Mosaik, Georg Katzer, Helmut Zapf vagy Helmut Oehring). A legnagyobb európai zenei fesztiválok állandó szereplője. Louis Rastig 1987-ben született, a kvartett legfiatalabb tagja. 16 évesen már az apjával játszott a Bauer 4-ban, és egy teljesen individuálisan megélt találkozási pontot talált az improvizatív zenével. "Miközben a Bauer 4-ban egy érett improvizációs közegben játszik, ugyanakkor egy egyedi progresszív rockot játszó bandában, az Oozing Goo-ban is zenél. (...) Meglepő módon, életkora miatt, következetesen és eredeti módon fejlesztette magát a Bauer 4 zenei keretein belül, más szóval a műfaj nagyjainak stílusbeli hozadékaitól mentesen játszik." (Bert Noglik, Family Affairs Cd, 2007, Jazzverkstatt)
Támogatók: Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzat, Nemzeti Kulturális Alap
Helyszín
MU Színház
Budapest, XI., Körösy József u. 17.
Budapest, XI., Körösy József u. 17.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!