Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
MUSTMEET COMPOSERS VII. - AZ EÖTVÖS PÉTER ALAPÍTVÁNY MESTERKURZUSÁNAK ZÁRÓKONCERTJE
Budapest Music Center - Budapest Music Center_

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Leírás
Az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány fiatal zeneszerzők és karmesterek továbbképzése mellett a 20/21 századi zene népszerűsítését, valamint nemzetközi hírű zeneszerzők személyes bemutatását tűzte ki célul.

2015. szeptember 24. – október 2. között a németországi Villa Musica Alapítvánnyal közösen szervezett nemzetközi karmesterkurzuson a világ különböző tájairól érkezett karmester hallgatók együttesre írt műveket próbálnak és mutatnak be a Budapest Music Centerben. A koncerten, mely a MustMEET Composers sorozat része, a kurzus legjobb hallgató vezényelnek. A program különlegessége, hogy ezen az estén hallható először Tornyai Péter Sprechgesang című műve. A hat hangszeresre és karmesterre komponált darab a német Villa Musica Alapítvány és az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány felkérésére készült 2015-ben. Tornyai Péter az ősbemutató előtt, a színpadon mesél a közönségnek az alkotás folyamatáról. Tornyai Péter így emlékszik a mű születésére: „Ideiglenesen elvesztettem kapcsolatomat, bizalmamat a hangmagasságokkal szemben; minden eszembe jutó dallami vagy harmóniai konfigurációban a sztereotípiát hallottam, a hangok „külső” forrásból való generálásának módszereit (szeriális megoldások, átkódolások) ezúttal nem éreztem hitelesen alkalmazhatónak. Nem könnyítette meg a helyzetet, hogy a hangszer-összeállítás korunk egyik legáltalánosabb, legsemlegesebbé vált ensemble-ja. Megoldásomat a schönbergi sprechgesang technikájának instrumentális átültetésében találtam meg, vagyis a hangszerek szólamaiban a dallamvonalakat, hangok egymáshoz való körülbelüli viszonyait meghatároztam, a pontos hangokat viszont nem. A beszédszerűség kérdése másik aspektusból is jelen van a darabban: a hat hangszer önálló, szimultán megszólalásaiból kialakuló tömeg, illetve ugyanezek egyszólamú „beszédként” való összeolvadásának kettősségében. A véletlenre, a kiszámíthatatlanság erejére is bízott hangmagasságok mellett a zene időbeli szerveződésére még fontosabb szerep hárul.” Program: Pierre Boulez: Dérive 1
Tornyai Péter: Sprechgesang (premier)
Franco Donatoni: Arpege pei sei strumenti
Arnold Schönberg: Pierrot Lunaire Közreműködik:                     Ramina Abdulla-Zade – ének (szoprán)
Sara Gouzy – ének (szoprán)
Estelle Lefort – ének (szoprán)

Ensemble Schloss-Engers:
Maximilian Randlinger – fuvola
Christian Claus – klarinét
Keisuke Tsushima – hegedű
Joel Siepmann – cselló
Cornelia Weiß – zongora (Schönberg, Tornyai)
Nadezda Philippova – zongora (Boulez, Donatoni)

Vendég: Fábry Boglárka – vibrafón

Vezényelnek a kurzus hallgatói.

A kurzus tanárai:
Eötvös Péter – karmester-zeneszerző
Nagy Zsolt – karmester
Salome Haller – énekes (Franciaroszág)   Támogatók: Art Mentor Foundation, Nemzeti Kulturális Alap           
Partnerek: BMC, Villa Musica Akadémia
  Jegynyomtatásról
Az emailben kapott jegyet nyomtasd ki, és vidd magaddal papíron. A színházak ugyanis így fogadják el a jegyed érvényesnek, és neked is így a legegyszerűbb és leggyorsabb!

Ha mégsem tudsz nyomtatni, ne aggódj, nem fogsz lemaradni az előadásról, a legtöbb színházunk valamennyire rugalmas ezügyben. Az általad választott színháztól még nem kaptunk pontos információt a jegynyomtatással kapcsolatban, így kérjük, náluk érdeklődj!

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
  Hogy tetszett?