1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
MUSTMEET COMPOSERS VII. - AZ EÖTVÖS PÉTER ALAPÍTVÁNY MESTERKURZUSÁNAK ZÁRÓKONCERTJE
Budapest Music Center - BMC Koncertterem
Ezt az előadást még nem értekelték elegen, az előadóhely többi programjának átlaga:
9.2 / 10
3200 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
Az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány fiatal zeneszerzők és karmesterek továbbképzése mellett a 20/21 századi zene népszerűsítését, valamint nemzetközi hírű zeneszerzők személyes bemutatását tűzte ki célul.

2015. szeptember 24. – október 2. között a németországi Villa Musica Alapítvánnyal közösen szervezett nemzetközi karmesterkurzuson a világ különböző tájairól érkezett karmester hallgatók együttesre írt műveket próbálnak és mutatnak be a Budapest Music Centerben. A koncerten, mely a MustMEET Composers sorozat része, a kurzus legjobb hallgató vezényelnek. A program különlegessége, hogy ezen az estén hallható először Tornyai Péter Sprechgesang című műve. A hat hangszeresre és karmesterre komponált darab a német Villa Musica Alapítvány és az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány felkérésére készült 2015-ben. Tornyai Péter az ősbemutató előtt, a színpadon mesél a közönségnek az alkotás folyamatáról. Tornyai Péter így emlékszik a mű születésére: „Ideiglenesen elvesztettem kapcsolatomat, bizalmamat a hangmagasságokkal szemben; minden eszembe jutó dallami vagy harmóniai konfigurációban a sztereotípiát hallottam, a hangok „külső” forrásból való generálásának módszereit (szeriális megoldások, átkódolások) ezúttal nem éreztem hitelesen alkalmazhatónak. Nem könnyítette meg a helyzetet, hogy a hangszer-összeállítás korunk egyik legáltalánosabb, legsemlegesebbé vált ensemble-ja. Megoldásomat a schönbergi sprechgesang technikájának instrumentális átültetésében találtam meg, vagyis a hangszerek szólamaiban a dallamvonalakat, hangok egymáshoz való körülbelüli viszonyait meghatároztam, a pontos hangokat viszont nem. A beszédszerűség kérdése másik aspektusból is jelen van a darabban: a hat hangszer önálló, szimultán megszólalásaiból kialakuló tömeg, illetve ugyanezek egyszólamú „beszédként” való összeolvadásának kettősségében. A véletlenre, a kiszámíthatatlanság erejére is bízott hangmagasságok mellett a zene időbeli szerveződésére még fontosabb szerep hárul.” Program: Pierre Boulez: Dérive 1
Tornyai Péter: Sprechgesang (premier)
Franco Donatoni: Arpege pei sei strumenti
Arnold Schönberg: Pierrot Lunaire Közreműködik:                     Ramina Abdulla-Zade – ének (szoprán)
Sara Gouzy – ének (szoprán)
Estelle Lefort – ének (szoprán)

Ensemble Schloss-Engers:
Maximilian Randlinger – fuvola
Christian Claus – klarinét
Keisuke Tsushima – hegedű
Joel Siepmann – cselló
Cornelia Weiß – zongora (Schönberg, Tornyai)
Nadezda Philippova – zongora (Boulez, Donatoni)

Vendég: Fábry Boglárka – vibrafón

Vezényelnek a kurzus hallgatói.

A kurzus tanárai:
Eötvös Péter – karmester-zeneszerző
Nagy Zsolt – karmester
Salome Haller – énekes (Franciaroszág)   Támogatók: Art Mentor Foundation, Nemzeti Kulturális Alap           
Partnerek: BMC, Villa Musica Akadémia

Helyszín

Budapest Music Center
Budapest, 1093, Mátyás u. 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!