SZIMFONIKUS FELFEDEZÉSEK
G. Mahler: X. szimfónia – I. tétel
C. Orff: Carmina Burana
Közreműködik: Ihring Anna (szoprán), Kristofori Ferenc (tenor), Alexandru Aghenie (bariton), a Nyíregyházi Cantemus Kórus (karigazgató: Szabó Soma)
Vezényel: Csaba Péter Gustav Mahler 1911. május 18-án hunyt el. A halála előtti évben, már betegen dolgozott X. szimfóniáján, amelyet öt tételesre tervezett, de egyiket sem sikerült befejeznie. „A X. szimfónia alapérzése a halál bizonyossága, a halál fájdalma, a halál kigúnyolása…” – mondta a műről Mahler özvegye. A zeneszerző halála után barátai és a hozzá közel álló muzsikusok körében lázas tevékenység kezdődött, hogy előadható állapotba hozzák a partitúrát. A kor leghíresebb tudósai elemezték a hagyatékot, ismert zeneszerzők és karmesterek vitatkoztak a lehetőségekről; több változat is készült, de a kiegészítések hitelességéről folyó vita máig nem szűnt meg. Csaba Péter, aki az előző években több Mahler-szimfóniát is előadott, most ezzel az utolsó, torzóként maradt alkotással gazdagítja azt a Mahler-képet, amelyet ő mutat meg közönségének. Az első tétel hangzik el, amely a halálról, annak közeledtéről szól – tökéletes ellentétben Orff Carmina Buránájával, amely az élet szépségét, örömeit, az életösztön diadalát hirdeti. Egy bajorországi kolostorban találták meg azt a középkori kódexet, amely a kor világi költészetének, a természet, a szerelem, a bor dicséretének jellemző példáit tartalmazza. Ezekre a szövegekre komponálta Carl Orff a maga csupa szín, csupa lendület zenéjét, amely 1936-os bemutatása óta töretlen népszerűségnek örvend.
Közreműködik: Ihring Anna (szoprán), Kristofori Ferenc (tenor), Alexandru Aghenie (bariton), a Nyíregyházi Cantemus Kórus (karigazgató: Szabó Soma)
Vezényel: Csaba Péter Gustav Mahler 1911. május 18-án hunyt el. A halála előtti évben, már betegen dolgozott X. szimfóniáján, amelyet öt tételesre tervezett, de egyiket sem sikerült befejeznie. „A X. szimfónia alapérzése a halál bizonyossága, a halál fájdalma, a halál kigúnyolása…” – mondta a műről Mahler özvegye. A zeneszerző halála után barátai és a hozzá közel álló muzsikusok körében lázas tevékenység kezdődött, hogy előadható állapotba hozzák a partitúrát. A kor leghíresebb tudósai elemezték a hagyatékot, ismert zeneszerzők és karmesterek vitatkoztak a lehetőségekről; több változat is készült, de a kiegészítések hitelességéről folyó vita máig nem szűnt meg. Csaba Péter, aki az előző években több Mahler-szimfóniát is előadott, most ezzel az utolsó, torzóként maradt alkotással gazdagítja azt a Mahler-képet, amelyet ő mutat meg közönségének. Az első tétel hangzik el, amely a halálról, annak közeledtéről szól – tökéletes ellentétben Orff Carmina Buránájával, amely az élet szépségét, örömeit, az életösztön diadalát hirdeti. Egy bajorországi kolostorban találták meg azt a középkori kódexet, amely a kor világi költészetének, a természet, a szerelem, a bor dicséretének jellemző példáit tartalmazza. Ezekre a szövegekre komponálta Carl Orff a maga csupa szín, csupa lendület zenéjét, amely 1936-os bemutatása óta töretlen népszerűségnek örvend.
Helyszín
MÁV Szimfonikus Zenekar
Budapest, 1095, Komor Marcell utca 1.
Budapest, 1095, Komor Marcell utca 1.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!