Fekete Gyula: Egy anya története
A Miskolci Operafesztivállal együttműködésben mutatta be a Budapesti Operettszínház, Zsótér Sándor rendezésében az Egy anya története című kortárs operát, mely az Ikercsillagok évében a Zeneakadémia Solti György Kamaratermében látható.
A különleges vállalkozás egy megrendítő történet az anya-gyermek kapcsolatról Hans Christian Andersen, a nagy dán mesemondó műve nyomán. Fekete Gyula zeneszerző "requiem-drámája" dallamos, modern népoperai kompozícióban fogja össze az önzetlen, önfeláldozó szeretet összetett képét. A zeneszerző így fogalmaz a műről: "Az Egy anya története Andersen egyik legszebb meséje, melyet ő maga is az öt legkedveltebb írása közé sorolt. Az önzetlen, sőt, önfeláldozó szeretetről szóló mű több dán, angol és olasz filmalkotót ihletett már meg, ez alkalommal opera született belőle. A mese, Andersenre oly jellemző módón, szomorúan kezdődik, és fokról fokra még szomorúbbá válik, ám furcsa módon a befejezés - a szerző zsenialitásához hűen - gyönyörű magaslatokba ér, feltárva a szeretet összetettségét: ha igazán szeretünk valakit, képesnek kell lennünk elengedni, akár fájdalom árán is, hogy megtalálja saját boldogságát, melyet talán nem mi jelentünk a számára."
Az Egy anya történetével egy zeneileg és szereposztásában is különleges, igazi kortárs zenei csemegét kínálunk. Közreműködik a Színház Zenekara.
A Miskolci Operafesztivállal együttműködésben mutatta be a Budapesti Operettszínház, Zsótér Sándor rendezésében az Egy anya története című kortárs operát, mely az Ikercsillagok évében a Zeneakadémia Solti György Kamaratermében látható.
A különleges vállalkozás egy megrendítő történet az anya-gyermek kapcsolatról Hans Christian Andersen, a nagy dán mesemondó műve nyomán. Fekete Gyula zeneszerző "requiem-drámája" dallamos, modern népoperai kompozícióban fogja össze az önzetlen, önfeláldozó szeretet összetett képét. A zeneszerző így fogalmaz a műről: "Az Egy anya története Andersen egyik legszebb meséje, melyet ő maga is az öt legkedveltebb írása közé sorolt. Az önzetlen, sőt, önfeláldozó szeretetről szóló mű több dán, angol és olasz filmalkotót ihletett már meg, ez alkalommal opera született belőle. A mese, Andersenre oly jellemző módón, szomorúan kezdődik, és fokról fokra még szomorúbbá válik, ám furcsa módon a befejezés - a szerző zsenialitásához hűen - gyönyörű magaslatokba ér, feltárva a szeretet összetettségét: ha igazán szeretünk valakit, képesnek kell lennünk elengedni, akár fájdalom árán is, hogy megtalálja saját boldogságát, melyet talán nem mi jelentünk a számára."
Az Egy anya történetével egy zeneileg és szereposztásában is különleges, igazi kortárs zenei csemegét kínálunk. Közreműködik a Színház Zenekara.
Szereposztás
| Halál | Dolhai Attila |
| Sírásó | Blazsó Domonkos |
| Anya | Frankó Tünde |
| Csipkebokor | Langer Soma |
| Éj | Nádasi Veronika |
| Tó | Lukács Anita |
Stáblista
| Rendező | Zsótér Sándor |
| Koreográfia | Ladányi Andrea |
| Rendező asszisztens | Tucker András |
| Zenei vezető - karmester | Balassa Krisztián |
| Jelmez | Benedek Mari |
| Díszlet | Ambrus Mária |
| Zeneszerző | Fekete Gyula |
| Libretto | Beney Zsuzsa |
Helyszín
Budapesti Operettszínház
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!