„A ma élő előadók feladata a mai zene tolmácsolása” – vallja Marczi Mariann, akinek repertoárján a 20. századi és a gyakran ősbemutatóként elhangzó kortárs művek kiemelt súllyal szerepelnek.
Bár a hangverseny gerincét képező Bartók- és Kodály-művek némelyike több mint száz éve született, kísérletező nyelvük és örök modernségük mégis kétségtelenül mai zenévé teszi őket. A Kodály párizsi útját követően, 1907-ben keletkezett Meditációban, valamint az egy évtizeddel később befejezett Hét zongoradarabban egyaránt a zeneszerzőt érő radikálisan új zenei irányok, elsősorban Debussy hatása mutatkozik meg. Bartók 1908 és 1910 között írt Három burleszkje, valamint 1926-os Szabadban-ciklusa nem kevésbé izgalmas zenék: tételcímeik programatikus tartalomra utalnak, melynek értelmezése az előadóművész és a közönség számára egyaránt különleges feladat. A hangversenyt nyitó Kurtág-opus rendkívüli jelentőséggel kapcsolódik Marczi Mariannhoz, aki Splinters, azaz Szálkák címmel jelentette meg első albumát, melyen 20. századi magyar szerzők szóló zongoraművei – köztük több, a mostani koncerten is elhangzó darab – kaptak helyet. A lemezről elismerő recenziót írt napjaink legvitriolosabb tollú zenekritikusa, Norman Lebrecht. Program: Kurtág: Szálkák op. 6/d
Kodály: Meditáció Debussy egy motívuma felett
Bartók: Három burleszk (BB 55) szünet Kodály: Hét zongoradarab, op.11
Bartók: Szabadban (BB 89)
Bár a hangverseny gerincét képező Bartók- és Kodály-művek némelyike több mint száz éve született, kísérletező nyelvük és örök modernségük mégis kétségtelenül mai zenévé teszi őket. A Kodály párizsi útját követően, 1907-ben keletkezett Meditációban, valamint az egy évtizeddel később befejezett Hét zongoradarabban egyaránt a zeneszerzőt érő radikálisan új zenei irányok, elsősorban Debussy hatása mutatkozik meg. Bartók 1908 és 1910 között írt Három burleszkje, valamint 1926-os Szabadban-ciklusa nem kevésbé izgalmas zenék: tételcímeik programatikus tartalomra utalnak, melynek értelmezése az előadóművész és a közönség számára egyaránt különleges feladat. A hangversenyt nyitó Kurtág-opus rendkívüli jelentőséggel kapcsolódik Marczi Mariannhoz, aki Splinters, azaz Szálkák címmel jelentette meg első albumát, melyen 20. századi magyar szerzők szóló zongoraművei – köztük több, a mostani koncerten is elhangzó darab – kaptak helyet. A lemezről elismerő recenziót írt napjaink legvitriolosabb tollú zenekritikusa, Norman Lebrecht. Program: Kurtág: Szálkák op. 6/d
Kodály: Meditáció Debussy egy motívuma felett
Bartók: Három burleszk (BB 55) szünet Kodály: Hét zongoradarab, op.11
Bartók: Szabadban (BB 89)
Helyszín
Zeneakadémia
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!