Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
ÖRKÉNY ISTVÁN: PISTI A VÉRZIVATARBAN - GLOBART PRODUKCIÓ
Bakelit Multi Art Center - Stúdió

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Leírás
A hatalmas sikerű premier után újra megtekinthetik velünk a legfrissebb Örkény feldolgozást.

Bátor rendezés, a fiatal és igen tehetséges Somogyi Anna magabiztosan használja a klasszikus színházi nyelvet, ám mégis tud újat mutatni, tud hozzáadni a darabhoz. Méltó sikert aratott a premier, a két új időpontot első sorban azoknak ajánljuk figyelmébe, akik már nem jutottak be a premierre. A GlobART egy 2013 szeptemberében alakult összművészeti társulat. Tagjai színészek, képzőművészek, írók, költők, táncosok, zenészek. A társulat legfőbb célja, hogy ötvözze a színpadon a különböző művészeti területeket – a színjátszást, az élőzenét, a táncot, a film- és képzőművészetet –, s azokat harmonikus egységben tudja együtt lélegeztetni, maradandó élményt nyújtva a közönség számára. Kulturális missziója az emberi értékekre fókuszálni, azokra a belső dimenziókra, amelyek széthúzás helyett összekovácsolnak, amelyek a különbözőségek helyett az azonosság szépségét helyezik előtérbe napjaink túlfeszített, gyakran kaotikus világában. A GlobART a tagjai számára több mint egy társulat, a GlobART életstílus, életminőség. A társulat első bemutatója Örkény István: Pisti a vérzivatarban c. darabjának adaptációja. A darab ritmikáját a folyamatos kérdésfeltevés adja. Ki az a Pisti? Férfi? Vagy egy nő? Te, én, vagy ő, esetleg mindnyájan? Egy ember, akinek az életén átsüvített a XX. század? Igen. Én, te, ő – bármelyikünk. S hogy milyenek vagyunk? Nem jók vagy rosszak, hanem jók és rosszak. Hol jobbra fordulunk, hol balra, hol így döntünk, hol úgy. Mi vagyunk a halkan, lesütött szemmel suttogók és az önmagukból kivetkezve ordítozók. Gyilkosok és áldozatok. Akik újra és újra feltámadunk minden halálból. Akik történelmünk útvesztőiben újra és újra vállalkozunk arra, hogy szembenézzünk önmagunkkal néha hatalmas belső erő birtokában, néha erőnkön felül, néha az utolsó leheletünkkel. Milyen élet várja a porszemnyi kisembert Európa közepén? Milyen élet vár rá? Tudja, akarja értelmezni a valóságot? Keresi az élet értelmét? Megtalálja? A jövő nem más, mint a jelen összes lehetősége. Minden pillanatban mi magunk teremtjük meg a valóságunkat azáltal, hogy elidegenedett világunkban, olykor a szakadék szélén táncolva, melyik lehetőséget választjuk a sok közül. Ezek a kérdések nem a XX. század új keletű kérdései, az emberiség történelme folyamán mindig előtérbe kerültek. S mivel az ember ugyanazokat a hibákat követte, s követi el korról korra – csupán a díszletek és a szereplők neve változik – e kérdések ma is aktuálisak. A darab úgy mutatja be a múltat, hogy benne örvénylik a jelen, s a lehetséges jövő. Milyen ez a jövőkép? Szövevényes sorsunk fonalát saját magunk fonjuk-e, vagy mások? Kényelmes-e a báblét számunkra, vagy valami már rezdül a behálózott szövevényben, hogy megtörténjék a metamorfózis? Az összművészet teljes eszköztárával vezeti a társulat jelenetről jelenetre a nézőt, hogy megválaszolja a feltett kérdéseket. A GlobART a kérdések megfogalmazásában segít, nem a válaszadásban. Rámutat arra, hogy a kérdések megválaszolatlanok maradnak mindaddig, amíg a válaszokat a külvilágban, és nem önmagunkban keressük. Meg kell tanulnunk kérdezni, és nem meghátrálni attól, ha a kérdéseink újabb kérdéseket szülnek. Örkény István, a darab írója erről így fogalmazott: „A groteszk megingatja a végérvényest, de nem állít egy másik végérvényest a helyébe. Pont helyett mindig kérdőjelet tesz, tehát nem lezár, befejez, hanem utat nyit, elindít.” Az örkényi szöveg már önmagában groteszk színpadi helyzeteket teremt, a színészek a karakterekkel ezt hangsúlyozzák, vagy épp ellenpontozzák a teátrális színjátszástól egészen a belső lelki folyamatok megmutatásáig. A tánc a darabban egyfajta kivetüléseként jelenik meg a színészi játéknak, mint egy mélyből feltörő monológ. A torz, néhol félelmetes, és a komikus elemek ötvözete a darab szerves részeként megjelenő élő zenében is nyomon követhető. Szereposztás
Pisti - Ruppert Tamás, Görgényi Fruzsina
Rizi - Illésy Éva
Szőke lány - Bognár Móni
Félszeg - Kun Bea
Mama - Lipcsei-Rácz Zsuzsanna
Papa - Papp Attila
Kispisti, Kisfiú - Bódis Dániel
Tevékeny - Czakó Roland, Laár Bence, Papp Attila
Kimért - Czakó Roland, Laár Bence, Pál Julianna
I. Férfi - Czakó Roland
II. Férfi - Laár Bence
I. Lány - Pál Julianna Zenészek
Basszusgitárospisti - Laár Bence
Énekespisti - Pál Julianna
Szaxonospisti - Raboczki Balázs
Gitárospisti - Máté Varga
Zongoristapisti - Balázs Várkonyi
Dobospisti - Mark Vereb Táncospisti - Podmaniczky Dorottya
Dalszövegírópisti - Aniko Pivarnyik Díszlet: Gábor Kalácska, Enikő Szeredai Jelmez: Annamária Kiss Kósa Mozgás: Dorottya Podmaniczky Rendező: Anna Somogyi
  Stáblista
Rendező 
Somogyi Anna 
  Jegynyomtatásról
Az emailben kapott jegyet nyomtasd ki, és vidd magaddal papíron. A színházak ugyanis így fogadják el a jegyed érvényesnek, és neked is így a legegyszerűbb és leggyorsabb!

Ha mégsem tudsz nyomtatni, ne aggódj, nem fogsz lemaradni az előadásról, a legtöbb színházunk valamennyire rugalmas ezügyben. Az általad választott színháztól még nem kaptunk pontos információt a jegynyomtatással kapcsolatban, így kérjük, náluk érdeklődj!

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
1095 Budapest, Soroksári út 164. Kattints ide a térkép megjelenítéséhez
  Hogy tetszett?