AZ ÉLŐ FÉNY
Hildegard von Bingen – kortárs, világi előadás a Soharózától egy 12. századi apátnő hagyatékából
Műfaja: kísérleti kórusszínház
A Soharóza kísérleti kórusszínházi előadása egy rendkívüli nő alkotói szellemét avatja kortársunkká. Amire számítani lehet: többszólamúság és improvizáció, mozgás- és hangkísérletek Hildegard von Bingen egyszólamú, a kolostor rendjébe zárt életműve alapján. ( Az előadás alapja az apátnő saját szerzeményű misztériumjátéka, az Ordo Virtutum (1151)). A fények és az akusztikai játékok egy olyan élet fejezeteit világítják meg, aminek egyetlen másodperce sem volt szabályos: maga Hildegard sem volt egyszerű eset. A Soharóza tagjai belevetették magukat az apátnő életrajzába és munkásságába, és számtalan érdekességet találtak, amit megpróbálnak énekelhető zenévé transzformálni, majd beleszőni az Ordo Virtutum történetébe. Az előadás kapcsolódást keres a mai emberhez, saját világunkhoz és életünkhöz. Így tudunk egy velejéig istenhívő nő szavaiból világi gondolatokig eljutni, és Az Erények játéka című misztériumjátékot – az eredetitől teljesen eltérő formában – átélhetővé tenni. Bár a Soharózától sosem állt távol a látvány és a mozgás alkalmazása, a Hildegardi műben kiemeltebb szerepet kap mindkettő a zene mellett. A kórus történetében először kísérletezünk elektronikával is: a külső és belső (lelki) történéseket az akusztikus kórushangzás és a hangosított – akár eltorzított – szóló ének, illetve beszéd ellenpontjai fejezik ki. Ezekkel az eszközökkel kívánunk eljutni egy igazi maiprodukcióhoz, melynek alaptémája 900 éves is elmúlt. INTERJÚ Halas Dóra zenei vezetővel az előadás kapcsán
A Soharóza kísérleti kórusszínházi előadása egy rendkívüli nő alkotói szellemét avatja kortársunkká. Amire számítani lehet: többszólamúság és improvizáció, mozgás- és hangkísérletek Hildegard von Bingen egyszólamú, a kolostor rendjébe zárt életműve alapján. ( Az előadás alapja az apátnő saját szerzeményű misztériumjátéka, az Ordo Virtutum (1151)). A fények és az akusztikai játékok egy olyan élet fejezeteit világítják meg, aminek egyetlen másodperce sem volt szabályos: maga Hildegard sem volt egyszerű eset. A Soharóza tagjai belevetették magukat az apátnő életrajzába és munkásságába, és számtalan érdekességet találtak, amit megpróbálnak énekelhető zenévé transzformálni, majd beleszőni az Ordo Virtutum történetébe. Az előadás kapcsolódást keres a mai emberhez, saját világunkhoz és életünkhöz. Így tudunk egy velejéig istenhívő nő szavaiból világi gondolatokig eljutni, és Az Erények játéka című misztériumjátékot – az eredetitől teljesen eltérő formában – átélhetővé tenni. Bár a Soharózától sosem állt távol a látvány és a mozgás alkalmazása, a Hildegardi műben kiemeltebb szerepet kap mindkettő a zene mellett. A kórus történetében először kísérletezünk elektronikával is: a külső és belső (lelki) történéseket az akusztikus kórushangzás és a hangosított – akár eltorzított – szóló ének, illetve beszéd ellenpontjai fejezik ki. Ezekkel az eszközökkel kívánunk eljutni egy igazi maiprodukcióhoz, melynek alaptémája 900 éves is elmúlt. INTERJÚ Halas Dóra zenei vezetővel az előadás kapcsán
Helyszín
Bakelit Multi Art Center
Budapest, 1095 Budapest, Soroksári út 164.
Budapest, 1095 Budapest, Soroksári út 164.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!