Test víziók - második nap
LAKATOS JÁNOS: nívódíjas koreográfus, a Magyar Táncművészeti Fősikola tanára
Anatómiai trükkök és tippek a moderntánc tréningben 6 és fél évet töltöttem a Semmelweis Egyetem sporttudományos karán, itt vált szenvedélyemmé és hobbimmá a mozgásanatómia.
Táncpedagógusként sokat kísérleteztem és kifejlesztettem különböző gyakorlatokat, melyekkel a tánctréning hatékonysága többszörösére növelhető. Erő, koordináció, flexibilitás, kontroll. Ezekről lesz szó ebben a lebilincselő és szemléletes előadásban. Megismerkedünk olyan misztikusnak hangzó kifejezésekkel, mint a proprioceptív provokáció, a peroneus csoport, vagy a reciprok inhibíció. Fedezzük fel együtt, hogyan segíti a tudomány a művészetet a táncban is!
FIATH TITANILLA: börtönpszichológus, kulturális antropológus
Az elzárt testek nyitottsága Annak ellenére, hogy a börtön “fegyelmezett testek előállítására” (Foucault) törekszik, a fogvatartottak számos stratégiával élnek annak érdekében, hogy a testük és a megjelenésük alakításán keresztül képessé váljanak az identitásuk meg-, illetve újrafogalmazására . Az előadás során a testépítés, a sport, a sérülések és sebek jelentőségét, illetve a gender megteremtésére / kifejezésére szolgáló technikákat elemzem a férfi- és női börtönök fogvatartottainak nézőpontjából.
RÉNYI ANDRÁS: esztéta
A táncos és a táncosként megjelölt test Az előadáson közvetlenül El Kazovszkij (1948-2008) híres performanszainak (az ún. Dzsan-panoptikumoknak) test-szemléletével foglalkozom - a táncoló balerina motívumának vizsgálatán keresztül. Egy rövid filmbejátszás erejéig érintem Matthew Bourne 1995-ös Hattyúk tava-előadását, ennek segítségével a tánc által megmutatkozó illetve a performansz során manipulált test különbségeit elemzem. El Kazovszkij élő testeket, antik mitológiai és európai kulturális-történeti allúziókat ötvöz személyes motívumokkal, hogy egy operai látványosságú, mégis drámai végkicsengésű “szertartás” során színre vigye és közvetlen nézői tapasztalattá tegye a nemi identitás sorskérdéseit illetve a Szépség leigázásása és a neki való kiszolgáltatottság szerelemfilozófiai dilemmáit.
TÁNC:
FEHÉR FERENC: IMAGÓ
A biológiában imágó a neve a rovarok utolsó fejlődési fázisának: a bábból való kibújás utáni szakasz a teljes átalakulás.
A test ritmusa,
a test csúnyasága, szépsége,
a test kifinomultsága, adottsága,
Megszületni, világra jönni olyan hosszú út.
Megküzdeni az életben maradásért, leélni azt az olyan rövid életet.
Kifejlődni, átváltozni azzá, ami leszünk, azzá, amivé akarunk, mert én most ebben az előadásban emberré akarok változni! Emberré.
Előadó: Fehér Ferenc
Zene: Fehér Ferenc
Fény: Kovácsovics Dávid
Koreográfia: Fehér Ferenc
Szakmai konzultáns: Simon Judit
Produkciós partner: Katlan Csoport
LAKATOS JÁNOS: nívódíjas koreográfus, a Magyar Táncművészeti Fősikola tanára
Anatómiai trükkök és tippek a moderntánc tréningben 6 és fél évet töltöttem a Semmelweis Egyetem sporttudományos karán, itt vált szenvedélyemmé és hobbimmá a mozgásanatómia.
Táncpedagógusként sokat kísérleteztem és kifejlesztettem különböző gyakorlatokat, melyekkel a tánctréning hatékonysága többszörösére növelhető. Erő, koordináció, flexibilitás, kontroll. Ezekről lesz szó ebben a lebilincselő és szemléletes előadásban. Megismerkedünk olyan misztikusnak hangzó kifejezésekkel, mint a proprioceptív provokáció, a peroneus csoport, vagy a reciprok inhibíció. Fedezzük fel együtt, hogyan segíti a tudomány a művészetet a táncban is!
FIATH TITANILLA: börtönpszichológus, kulturális antropológus
Az elzárt testek nyitottsága Annak ellenére, hogy a börtön “fegyelmezett testek előállítására” (Foucault) törekszik, a fogvatartottak számos stratégiával élnek annak érdekében, hogy a testük és a megjelenésük alakításán keresztül képessé váljanak az identitásuk meg-, illetve újrafogalmazására . Az előadás során a testépítés, a sport, a sérülések és sebek jelentőségét, illetve a gender megteremtésére / kifejezésére szolgáló technikákat elemzem a férfi- és női börtönök fogvatartottainak nézőpontjából.
RÉNYI ANDRÁS: esztéta
A táncos és a táncosként megjelölt test Az előadáson közvetlenül El Kazovszkij (1948-2008) híres performanszainak (az ún. Dzsan-panoptikumoknak) test-szemléletével foglalkozom - a táncoló balerina motívumának vizsgálatán keresztül. Egy rövid filmbejátszás erejéig érintem Matthew Bourne 1995-ös Hattyúk tava-előadását, ennek segítségével a tánc által megmutatkozó illetve a performansz során manipulált test különbségeit elemzem. El Kazovszkij élő testeket, antik mitológiai és európai kulturális-történeti allúziókat ötvöz személyes motívumokkal, hogy egy operai látványosságú, mégis drámai végkicsengésű “szertartás” során színre vigye és közvetlen nézői tapasztalattá tegye a nemi identitás sorskérdéseit illetve a Szépség leigázásása és a neki való kiszolgáltatottság szerelemfilozófiai dilemmáit.
TÁNC:
FEHÉR FERENC: IMAGÓ
A biológiában imágó a neve a rovarok utolsó fejlődési fázisának: a bábból való kibújás utáni szakasz a teljes átalakulás.
A test ritmusa,
a test csúnyasága, szépsége,
a test kifinomultsága, adottsága,
Megszületni, világra jönni olyan hosszú út.
Megküzdeni az életben maradásért, leélni azt az olyan rövid életet.
Kifejlődni, átváltozni azzá, ami leszünk, azzá, amivé akarunk, mert én most ebben az előadásban emberré akarok változni! Emberré.
Előadó: Fehér Ferenc
Zene: Fehér Ferenc
Fény: Kovácsovics Dávid
Koreográfia: Fehér Ferenc
Szakmai konzultáns: Simon Judit
Produkciós partner: Katlan Csoport
Helyszín
Nemzeti Táncszínház
Budapest, 1024, Margit körút 55.
Budapest, 1024, Margit körút 55.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!