Kecskeméti City Balett: Az Ötödik Évszak
A Négy Évszak / Az Ötödik - Táncszínházi előadás két részben
A Négy Évszak
"Egyszerre kell élni a nappal, a holddal, a vizek áradásával, a hideggel és meleggel: soha nem ellene, mindig belesimulva a világ összhangjába, a teremtés és pusztulás teljes rendjébe. Csak azok botlanak meg az életben, akik valahogyan belülről süketek a világ hangjai iránt." (Márai Sándor) A tavasz frissessége az újra nyitott, befogadó jellem megfelelője. Ez a személyiség változásra kényszerül, amikor a túlhabzsoló szándék ellenére falakba ütközik, kívülálló marad. Így érkezik el a lélek nyara, a belső kontroll nélküli, kifelé élő szélsőségek világa, amely még inkább kitaszítottá, üressé teszi az embert, aki az őszben meglelt tökéletesség ellenére mégis elvágyódik, belső nyugtalansága tovább hajtja. Mindez egy egymáshoz érett pár visszaemlékezése, akik a télben mintegy újraélik és bölcs mosollyal nyugtázzák mindazt, amin keresztülmentek együtt, egymással, egymásért.
"Az utaknak értelmük van. De ezt csak az utolsó pillanatban értjük meg, közvetlenül a cél előtt." (Márai Sándor) Barta Dóra koreográfus, az együttes vezetője Vivaldi-Max Richter A négy évszak című művét az emberi lélek fejlődésére, az emberöltőn belüli lélekszakaszok változására fektetve a hangsúlyt, energikus koreográfiákon keresztül kívánja bemutatni. Az Ötödik
A társadalom és a szabályok, melyek szerint létezhetünk a minket körülvevő világban, időről időre változnak körülöttünk. Ám a mód, ahogyan nyilvánosan és ahogyan zárt ajtók mögött viselkedünk, mindig nagyon eltér egymástól. Vivaldi-Max Richter: A négy évszak című művének újrafogalmazása által inspirálva született meg Az Ötödik, egy elmélkedés a viselkedés megváltozott szabályairól, valamint arról, mit csinálunk, amikor senki sem néz, és mit, amikor mindenki bennünket figyel.
A Kecskemét City Balett, a Nemzeti Táncszínház és a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál közös produkciója. Rendező: Nemzeti Táncszínház
A Négy Évszak
"Egyszerre kell élni a nappal, a holddal, a vizek áradásával, a hideggel és meleggel: soha nem ellene, mindig belesimulva a világ összhangjába, a teremtés és pusztulás teljes rendjébe. Csak azok botlanak meg az életben, akik valahogyan belülről süketek a világ hangjai iránt." (Márai Sándor) A tavasz frissessége az újra nyitott, befogadó jellem megfelelője. Ez a személyiség változásra kényszerül, amikor a túlhabzsoló szándék ellenére falakba ütközik, kívülálló marad. Így érkezik el a lélek nyara, a belső kontroll nélküli, kifelé élő szélsőségek világa, amely még inkább kitaszítottá, üressé teszi az embert, aki az őszben meglelt tökéletesség ellenére mégis elvágyódik, belső nyugtalansága tovább hajtja. Mindez egy egymáshoz érett pár visszaemlékezése, akik a télben mintegy újraélik és bölcs mosollyal nyugtázzák mindazt, amin keresztülmentek együtt, egymással, egymásért.
"Az utaknak értelmük van. De ezt csak az utolsó pillanatban értjük meg, közvetlenül a cél előtt." (Márai Sándor) Barta Dóra koreográfus, az együttes vezetője Vivaldi-Max Richter A négy évszak című művét az emberi lélek fejlődésére, az emberöltőn belüli lélekszakaszok változására fektetve a hangsúlyt, energikus koreográfiákon keresztül kívánja bemutatni. Az Ötödik
A társadalom és a szabályok, melyek szerint létezhetünk a minket körülvevő világban, időről időre változnak körülöttünk. Ám a mód, ahogyan nyilvánosan és ahogyan zárt ajtók mögött viselkedünk, mindig nagyon eltér egymástól. Vivaldi-Max Richter: A négy évszak című művének újrafogalmazása által inspirálva született meg Az Ötödik, egy elmélkedés a viselkedés megváltozott szabályairól, valamint arról, mit csinálunk, amikor senki sem néz, és mit, amikor mindenki bennünket figyel.
A Kecskemét City Balett, a Nemzeti Táncszínház és a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál közös produkciója. Rendező: Nemzeti Táncszínház
Stáblista
Koreográfia | Barta Dóra |
Helyszín
MÜPA
Budapest, 1095, Komor Marcell u. 1.
Budapest, 1095, Komor Marcell u. 1.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!