A Szép Ernő Színház és a Csepp Színház bemutatja: LÉGY JÓ MINDHALÁLIG
MUSICAL
Ismert, népszerű a regény, generációk könnyeztek a történetet feldolgozó filmen, nem kevésbé sikeres a színpadi adaptáció sem, és méltán hódít, közel két évtizede a musical változat is. Kell egy seregnyi tehetséges színész gyerek és garantált a siker! Az előadás rendezője, Csiszár Imre szerint az emberek valóban azt gondolják, ismerik a művet, márcsak a kötelező olvasmány élménye okán is. Ám, mint mondja, fontos, hogy felnőttként újraolvassuk gyermekkorunk klasszikusait, mert - az idő múlásával -, azok egészen más értelmet kapnak:
Feltétlenül az eredeti műből, kell kiindulni, mert a musicalt is csak ezesetben tudjuk jól és hitelesen megcsinálni. Móricz kétféleképpen láttatja Nyilas Misi sorsát. Egyrészt a vidéki fiú bekerül a nagyvárosba, rácsodálkozik annak fantasztikus, ám idegen világára. Meg akar felelni az új közeg elvárásainak, azért, hogy meghálálja szülei belévetett bizalmát. A kollégiumot az őt újonnan befogadó anyaölnek szeretné tudni. Másrészt ennek a szabadságra született fiúnak a nagyváros maga a rabság tele előírásokkal, szabályokkal, amit csak tetéz egy szörnyű fölismerés - ami eddig meg sem fordult a fejében -, hogy a világot a pénz mozgatja. Élősködni nem akar, így munkát vállal, ám látnia kell, hogy a pénzt másként is meg lehet szerezni. Jelesül megnyerni, vagy ellopni. Örökérvényű képlet. Móricz pontos, mély lélek- és társadalomrajzának a musicalben is dominálnia kell.
Ismert, népszerű a regény, generációk könnyeztek a történetet feldolgozó filmen, nem kevésbé sikeres a színpadi adaptáció sem, és méltán hódít, közel két évtizede a musical változat is. Kell egy seregnyi tehetséges színész gyerek és garantált a siker! Az előadás rendezője, Csiszár Imre szerint az emberek valóban azt gondolják, ismerik a művet, márcsak a kötelező olvasmány élménye okán is. Ám, mint mondja, fontos, hogy felnőttként újraolvassuk gyermekkorunk klasszikusait, mert - az idő múlásával -, azok egészen más értelmet kapnak:
Feltétlenül az eredeti műből, kell kiindulni, mert a musicalt is csak ezesetben tudjuk jól és hitelesen megcsinálni. Móricz kétféleképpen láttatja Nyilas Misi sorsát. Egyrészt a vidéki fiú bekerül a nagyvárosba, rácsodálkozik annak fantasztikus, ám idegen világára. Meg akar felelni az új közeg elvárásainak, azért, hogy meghálálja szülei belévetett bizalmát. A kollégiumot az őt újonnan befogadó anyaölnek szeretné tudni. Másrészt ennek a szabadságra született fiúnak a nagyváros maga a rabság tele előírásokkal, szabályokkal, amit csak tetéz egy szörnyű fölismerés - ami eddig meg sem fordult a fejében -, hogy a világot a pénz mozgatja. Élősködni nem akar, így munkát vállal, ám látnia kell, hogy a pénzt másként is meg lehet szerezni. Jelesül megnyerni, vagy ellopni. Örökérvényű képlet. Móricz pontos, mély lélek- és társadalomrajzának a musicalben is dominálnia kell.
Szereposztás
| Nyilas Misi | Horváth Bence |
| Török János | Solti Ádám |
| Valkay | Kósa Zsolt |
| Pósalaky úr | Rékai Nándor |
| Ilonka kisasszony | Manyasz Erika |
| Viola | Müller Zsófia |
| Nagy úr | Kántor Zoltán |
| Gyéres (osztályfőnök) | Békefi László |
| Sarkadi | Garamszegi Gábor |
| Bella | Kárpáti Barbara |
| Igazgató | Szinovál Gyula |
Stáblista
| Rendező | Szinovál Gyula |
| Zenei vezető | Halkovics Ágnes |
| Koreográfia | Müller Zsófia |
| Díszlet | Gombos László |
Helyszín
Zuglói Nyári Színház
Budapest, XIV. ker., Városliget
Budapest, XIV. ker., Városliget
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!