A 2013 tavaszán megalakult Miskolci Balett első önálló bemutatójában Shakespeare klasszikus tragédiáját dolgozta fel. Az előadás felteszi a kérdést: mi a különbség szeretet és szerelem között? A testi és a lelki vágy között? Kibékíthető-e az ellentét test és lélek között, vagy mindörökre állóháborúnak kell dúlnia közöttük? A két gyűlölködő veronai család leánya és fia között legendás szerelem szövődik - lehetetlen szerelem, amely mindkettejük végét jelenti majd.
"A koreográfia meghatározó eleme az a kettősség, amely a két főszereplő, a Papp Bálint és Tokai Rita által táncolt Rómeó és Júlia gyermeki játékossága, egymásra találásuk öröme és a körülöttük folyton ott köröző fekete ruhás alak, a Halál között fennáll." (Turbuly Lilla, Szinhaz.net)
"Szinte észrevétlenül kúszunk át a cselekménnyel a fényből a sötétség birodalmába: Csajkovszkij áradó muzsikáját karcos, sánta ritmusú elektronikus dallamok váltják, a fények eltompulnak, a mozdulatok és a lélegzetek kapkodóbbá válnak. Az eddig tapasztalt játékosság és humor eltűnik: az éjszaka titokzatos tartományába kerülünk, ahol minden sokkal tompább és kiismerhetetlenebb." (Hercsel Adél, 7óra7)
"A szerelem kiszakít bennünket természetes életviszonyainkból, s így megszabadít minket a felelősségtől is, amely a szeretni tudás lényegi feltétele és szükségképpeni velejárója. Szeretet és barátság kizárólag emberek között lehetséges, hiszen független a nemi identitás sajátosságaitól, testünk milyenségétől. A szerelem meg éppen fordítva működik, a test kap főszerepet, férfi vagy női mivoltunk válik meghatározóvá, uralkodni fog lelki, szellemi tartalmainkon egyaránt." (Kulcsár Noémi)
Rendező: Nemzeti Táncszínház
"A koreográfia meghatározó eleme az a kettősség, amely a két főszereplő, a Papp Bálint és Tokai Rita által táncolt Rómeó és Júlia gyermeki játékossága, egymásra találásuk öröme és a körülöttük folyton ott köröző fekete ruhás alak, a Halál között fennáll." (Turbuly Lilla, Szinhaz.net)
"Szinte észrevétlenül kúszunk át a cselekménnyel a fényből a sötétség birodalmába: Csajkovszkij áradó muzsikáját karcos, sánta ritmusú elektronikus dallamok váltják, a fények eltompulnak, a mozdulatok és a lélegzetek kapkodóbbá válnak. Az eddig tapasztalt játékosság és humor eltűnik: az éjszaka titokzatos tartományába kerülünk, ahol minden sokkal tompább és kiismerhetetlenebb." (Hercsel Adél, 7óra7)
"A szerelem kiszakít bennünket természetes életviszonyainkból, s így megszabadít minket a felelősségtől is, amely a szeretni tudás lényegi feltétele és szükségképpeni velejárója. Szeretet és barátság kizárólag emberek között lehetséges, hiszen független a nemi identitás sajátosságaitól, testünk milyenségétől. A szerelem meg éppen fordítva működik, a test kap főszerepet, férfi vagy női mivoltunk válik meghatározóvá, uralkodni fog lelki, szellemi tartalmainkon egyaránt." (Kulcsár Noémi)
Rendező: Nemzeti Táncszínház
Stáblista
Rómeó | Papp Bálint |
Júlia | Tokai Rita |
Capulet | Sebestyén Csaba |
Capuletné | Handa Dalma |
Tybalt | Muresan Aurél |
Dajka | Kocsis Andrea |
Mercutio | Lukács Ádám |
Paris | Streicher Péter |
Benvolio | Szabó Levente |
Lőrinc barát | Fűzi Attila |
Verona hercege | Gál Lóránt |
Mab | Bocsi Eszter |
Szcenográfia, koreográfus-rendező | Kulcsár Noémi |
Dramaturg | Cseh Dávid |
Jelmez, díszlet | Bozóki Mara |
Helyszín
MÜPA
Budapest, 1095, Komor Marcell u. 1.
Budapest, 1095, Komor Marcell u. 1.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!