Százötven éve, 1864. június 11-én született Richard Strauss német zeneszerző és karmester. Művészeti vezetőnk úgy válogatta össze a koncert anyagát, hogy az mint cseppben a tenger, jellemző képet mutasson Strauss egész életművéről. Lényegét tekintve két részre lehet osztani munkásságát.
1899-ig tart a szimfonikus költemények korszaka, 2000-től kezdődik az operáké. Az első fejezet híres darabjai – Halál és megdicsőülés, Till Eulenspiegel, Imígyen szóla Zarathustra, Don Quixote, Hősi élet – sorában az első a Don Juan (1886). Strauss karakterábrázoló képessége, hangszerelő művészete, jellegzetes dallam- és harmóniavilága már teljes fegyverzettel jelen van ebben a műben. Az operák sora a Saloméval kezdődik, az Elektrával illetve a Rózsalovaggal folytatódik, és a Capriccióval fejeződik be, 1942-ben. Az első világháború idején keletkezett Ariadné Naxoszban c. opera keretjátéka gyanánt komponálta Strauss Molière szellemében Az úrhatnám polgár c. színpadi játékot, és annak zenéjéből készült koncert-szvitet – ez képviseli hangversenyünkön az operaszerzőt. Élete utolsó alkotása a Négy utolsó ének 1948-ból, amelyben ismert stílusjegyei a végletekig letisztult bölcsességgel és a megváltozhatatlanba való belenyugvással párosulnak. A dalok előadója Sümegi Eszter, az Operaház egyik első kamaraénekese, több Strauss-opera hősnője.
Műsor: Lukács Miklós-bérlet 2. Richard Strauss-est
Don Juan – szimfonikus költemény
Négy utolsó ének
Az úrhatnám polgár – szvit, op. 60 Közreműködik: Sümegi Eszter (szoprán), Pusker Júlia (hegedű), Palojtay János (zongora)
Vezényel: Csaba Péter
1899-ig tart a szimfonikus költemények korszaka, 2000-től kezdődik az operáké. Az első fejezet híres darabjai – Halál és megdicsőülés, Till Eulenspiegel, Imígyen szóla Zarathustra, Don Quixote, Hősi élet – sorában az első a Don Juan (1886). Strauss karakterábrázoló képessége, hangszerelő művészete, jellegzetes dallam- és harmóniavilága már teljes fegyverzettel jelen van ebben a műben. Az operák sora a Saloméval kezdődik, az Elektrával illetve a Rózsalovaggal folytatódik, és a Capriccióval fejeződik be, 1942-ben. Az első világháború idején keletkezett Ariadné Naxoszban c. opera keretjátéka gyanánt komponálta Strauss Molière szellemében Az úrhatnám polgár c. színpadi játékot, és annak zenéjéből készült koncert-szvitet – ez képviseli hangversenyünkön az operaszerzőt. Élete utolsó alkotása a Négy utolsó ének 1948-ból, amelyben ismert stílusjegyei a végletekig letisztult bölcsességgel és a megváltozhatatlanba való belenyugvással párosulnak. A dalok előadója Sümegi Eszter, az Operaház egyik első kamaraénekese, több Strauss-opera hősnője.
Műsor: Lukács Miklós-bérlet 2. Richard Strauss-est
Don Juan – szimfonikus költemény
Négy utolsó ének
Az úrhatnám polgár – szvit, op. 60 Közreműködik: Sümegi Eszter (szoprán), Pusker Júlia (hegedű), Palojtay János (zongora)
Vezényel: Csaba Péter
Stáblista
Karmester | Csaba Péter |
Helyszín
MÁV Szimfonikus Zenekar
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!