Friedrich Johann Franz Woyzeck közlegényt mindenki ismeri. A szegénység, a magány és a hiábavaló erőfeszítések szimbóluma ő – azé a pillanaté, amikor egy ajtóban toporogva egyszerre ráébredünk, hogy most már úgyis mindegy. „Küldetésünk” nem más, mint nevetséges és paradox hősködés: borsóevéssel és cipőpucolással bizony mégsem fogjuk megváltani a világot. ... De a szerelmünket sem. Önmagunkat sem.
Akkor hogyan? Hogyan kellett volna elkezdeni? Van megoldás? Helyrehozható még mindaz, amit megfelelési kényszerből elrontottunk?
Rövid szkeccsekből álló, változatos kollázs formájában próbálunk választ adni ezekre a kérdésekre. Csak próbálkozunk. Kísérletezünk önmagunkkal, egymással és a közönséggel, a túl sokkal és a túl kevéssel – ahogyan az orvostanhallgató kísérletezik a kiskatona testével, a leányanya a gyermekével, a nőfaló a szeretőjével. Vajon ki bírja majd a legtovább?
Az előadásban a szöveges jeleneteket néhány percenként kortárs tánc, performansz vagy hangjáték váltja fel. Nézőnk – ha ő is úgy akarja - minden eseményt kegyetlenül intim testközelből élhet át. Ez nem hagyományos színház, itt nem zárjuk be őt a nézőtéri sorok közé: aki nem látja a terem másik végében zajló jelenetet, nyugodtan felállhat, vagy akár közelebb is mehet. Egy-két méterről szemlélheti a színész arcán lecsorduló könnyeket, hallhatja a suttogást, a lihegést, érezheti a főzelék, a vörösbor és a verejték szagát –eleven reakcióival a kísérlet egyenrangú részesévé válhat.
Akkor hogyan? Hogyan kellett volna elkezdeni? Van megoldás? Helyrehozható még mindaz, amit megfelelési kényszerből elrontottunk?
Rövid szkeccsekből álló, változatos kollázs formájában próbálunk választ adni ezekre a kérdésekre. Csak próbálkozunk. Kísérletezünk önmagunkkal, egymással és a közönséggel, a túl sokkal és a túl kevéssel – ahogyan az orvostanhallgató kísérletezik a kiskatona testével, a leányanya a gyermekével, a nőfaló a szeretőjével. Vajon ki bírja majd a legtovább?
Az előadásban a szöveges jeleneteket néhány percenként kortárs tánc, performansz vagy hangjáték váltja fel. Nézőnk – ha ő is úgy akarja - minden eseményt kegyetlenül intim testközelből élhet át. Ez nem hagyományos színház, itt nem zárjuk be őt a nézőtéri sorok közé: aki nem látja a terem másik végében zajló jelenetet, nyugodtan felállhat, vagy akár közelebb is mehet. Egy-két méterről szemlélheti a színész arcán lecsorduló könnyeket, hallhatja a suttogást, a lihegést, érezheti a főzelék, a vörösbor és a verejték szagát –eleven reakcióival a kísérlet egyenrangú részesévé válhat.
Helyszín
Bakelit Multi Art Center
Budapest, 1095 Budapest, Soroksári út 164.
Budapest, 1095 Budapest, Soroksári út 164.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!