Gólem Színház
Vinnai András: Pizza Kamikaze
A szerző, Etgar Keret Izrael egyik legismertebb kortárs írója, aki legfőképp novelláiról ismert, meg arról, hogy irodalmi szintre emelte az izraeli héber szlenget.
A Gólem Színház (a nyolc novellából álló Trükk című mű után) a már több mint huszonkét nyelvre lefordított – eredeti címén: Kéjtáná sel Kneller – Keret-novellát viszi színre, amelyet Vinnai András adaptált.
Az új, minden ízében magyar dráma aktualitásától és bátor témaválasztásától válik izgalmassá, egy kifejezetten érzékeny problémakört kutat: az öngyilkosságot.
A témát ezúttal nem a környezet, a gyászolók, a család vagy a barátok, hanem az öngyilkosok szemszögéből ábrázolják, így egy egészen új narratíva született.
„Két nappal azután, hogy végeztem magammal, munkát találtam egy pizzériában. Nem túl nagy szám, de átmenetileg jó lesz!”
Az öngyilkosok úgy „élnek tovább a túloldalon”, ahogy végeztek magukkal. Az ereiket felvágók vérző csuklóval, a vízbe ugrók elkékülve, a magukat fejbe lövők lyukkal a halántékukban, míg az öngyilkos merénylők leginkább egy gyrosra hasonlítva töltik napjaikat. A főszereplő, Háim egy nap telespriccelte vérrel az albérletét egy lány miatt, majd az öngyilkosok gyűjtőhelyén olyan hírt kap, ami alapjaiban változtatja meg eddigi „halálát”
A történet, miközben végig az öngyilkosokon keresztül mutatja a világot, rendkívüli módon mégis himnuszt zeng az élet fontosságáról és a halálba menekülés értelmetlenségéről.
Az előadás Etgar Keret Kéjtáná sel Kneller című műve alapján készült.
Animáció: Tóth Zs. Szabolcs
Zene: Gazda Bence
Műszaki vezető: Fábián Gábor Zoltán
Produkciós vezető: Marcsa Barbara
Külön köszönet, Balázs Gábornak.
A szerző, Etgar Keret Izrael egyik legismertebb kortárs írója, aki legfőképp novelláiról ismert, meg arról, hogy irodalmi szintre emelte az izraeli héber szlenget.
A Gólem Színház (a nyolc novellából álló Trükk című mű után) a már több mint huszonkét nyelvre lefordított – eredeti címén: Kéjtáná sel Kneller – Keret-novellát viszi színre, amelyet Vinnai András adaptált.
Az új, minden ízében magyar dráma aktualitásától és bátor témaválasztásától válik izgalmassá, egy kifejezetten érzékeny problémakört kutat: az öngyilkosságot.
A témát ezúttal nem a környezet, a gyászolók, a család vagy a barátok, hanem az öngyilkosok szemszögéből ábrázolják, így egy egészen új narratíva született.
„Két nappal azután, hogy végeztem magammal, munkát találtam egy pizzériában. Nem túl nagy szám, de átmenetileg jó lesz!”
Az öngyilkosok úgy „élnek tovább a túloldalon”, ahogy végeztek magukkal. Az ereiket felvágók vérző csuklóval, a vízbe ugrók elkékülve, a magukat fejbe lövők lyukkal a halántékukban, míg az öngyilkos merénylők leginkább egy gyrosra hasonlítva töltik napjaikat. A főszereplő, Háim egy nap telespriccelte vérrel az albérletét egy lány miatt, majd az öngyilkosok gyűjtőhelyén olyan hírt kap, ami alapjaiban változtatja meg eddigi „halálát”
A történet, miközben végig az öngyilkosokon keresztül mutatja a világot, rendkívüli módon mégis himnuszt zeng az élet fontosságáról és a halálba menekülés értelmetlenségéről.
Az előadás Etgar Keret Kéjtáná sel Kneller című műve alapján készült.
Animáció: Tóth Zs. Szabolcs
Zene: Gazda Bence
Műszaki vezető: Fábián Gábor Zoltán
Produkciós vezető: Marcsa Barbara
Külön köszönet, Balázs Gábornak.
Szereposztás
| Színész | Bánki Gergely |
| Színész | Hay Anna |
| Színész | Huzella Júlia |
| Színész | Kardos Róbert |
| Színész | Lajos András |
| Színész | Schmied Zoltán |
Stáblista
| Rendező | Borgula András |
| Rendező asszisztens | Kern Dóra |
| Díszlet | Borgula András |
| Dramaturg | Németh Virág |
| Szerző | Vinnai András |
| Maszk, jelmez, speciális effektek | Juristovszky Sosa |
Helyszín
Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
Budapest, 1027, Jurányi u.1.
Budapest, 1027, Jurányi u.1.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!