1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
HALAS DÓRA KARVEZETŐ DLA ZÁRÓKONCERTJE: METAMORFÓZIS
Budapest Music Center - BMC Koncertterem
Ezt az előadást még nem értekelték elegen, az előadóhely többi programjának átlaga:
9.2 / 10
3200 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
Halas Dóra karvezető DLA zárókoncertje: 'Metamorfózis'Bemutatja a Soharóza, a Városminor kamarakórus és az Aula kamarakórus

MŰSOR:
(1) Epitaph for Time* (Szeikilosz sírfelirata, II. század)
(2) RUBIK Ernő Zoltán: Most (Perotinus: Viderunt omnes átirata, XII. század/2013)
(3) Kiolvadás* (X. ALFONZ: Cantiga 124, XIII. század)
(4) Mulat a föld, nevet az ég* (Francisco GUERRERO: La tierra s’está gozando, XVI. század)
(5) Angol lélek* (Thomas TOMKINS: How great delight, XVII. század)
(6) Matthew HARRIS: Shakespeare songs, Book I (1989)
Hark, Hark, the Lark (Cymbeline, II/3)
Full Fathom (A vihar, I/2)
Who is Silvia (A két veronai ifjú, IV/2)
(7) Matthew HARRIS: Shakespeare songs, Book IV (1995)
Blow, Blow Thou Winter Wind (Ahogy tetszik, II/7)
And will ‘a not (Hamlet, IV/5)
When Daffodils Begin to Peer (Téli rege, IV/2)
(8) William HAWLEY: Io son la primavera (1986)
(9) Morten LAURIDSEN: Ov’é, Lass’, Il Bel Viso? (1987)
(10) Alfred SCHNITTKE: Három egyházi ének (1983-84)
(11) SZTOJANOV Georgi: Saját olvasat (2013)
(12) R. Murray SCHAFER: Epitaph for Moonlight (1968)
(+1) SÁRY László: Kánon a felkelő naphoz (1981)

* A csillaggal jelölt művek az elmúlt évek kórusimprovizációs tapasztalataiból összegyűlt néhány technika szemléltetését hivatottak bemutatni a régmúlt idők egy-egy zeneművének felhasználásával. Minden tanulmány esetén elhangzik az eredeti mű is.

"A zenei pályán az érdekel legfőképpen, miként lehet frissé és élővé varázsolni régi értékeket, hogy azok a mai ember számára ne csupán esztétikai élményt nyújtsanak, hanem elgondolkodnivalót (‘food for thought’) otthonra. Innen a koncert koncepciója és a cím – Metamorfózis –, melynek tükrében régi és új közötti kapcsolatokat, átváltozásokat kutatunk.

Pontosan 13 éve, hogy megismerkedtem a kórusimprovizáció fogalmával Gunnar Eriksson svéd karnagy kurzusán Linzben. Ez volt az első találkozásom egy a hagyományostól eltérő kórusszemlélettel, melynek hatása kitörölhetetlenül belém égett.

A kórusimprovizáció játékszabályok halmaza. Csapatmunka, amiben a kórustagokkal együtt lehet kitalálni a rendszert, vagy adott keretek között rá lehet őket helyezni egy játéktáblára, ahol egyénileg döntenek lépéseikről. Közösségi zeneszerzés és állandó kísérletezés zenei formával, hangzással, kifejezésmóddal. Az eredmény egy olyan zenei világ, amiben a gyerekekre jellemző kíváncsisággal, nyitottsággal és elmélyültséggel lehet véresen komolyan játszani." (Halas Dóra)

Stáblista

Karmester Halas Dóra

Helyszín

Budapest Music Center
Budapest, 1093, Mátyás u. 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!