Az irodalmi Nobel-díjas Elfriede Jelinek, Zsótér Sándor és a Vígszínház társulatának találkozása különleges színházi estét ígér.
"Itt az egyik valóság, az időé, itt a másik: én."
Az irodalmi Nobel-díjas osztrák írónő, Elfriede Jelinek varázslatos darabja az idő leküzdhetetlen hatalmáról szól, arról, hogy a múló idő hogyan nyer egyre nagyobb jelentőséget. Wilhelm Müller és Franz Schubert Téli utazás című ihletadó dalciklusának alapélménye az otthontalanság, és ez az életérzés áthatja Jelinek írását is.
A darab nyolc részből áll, melyben személyes problémaként megélt filozofikus elmélkedések váltakoznak a társadalom visszásságainak leírásával. Az utolsó részekben a szerző az anyjához való viszonyával és apja Alzheimer-kórral folytatott harcával néz szembe.
Fájdalmasan őszinte vallomás ez, mégpedig egészen szokatlan, a humort is különös fénytörésben mutató, groteszk módon.
A Téli utazás megkapta a legjobb új német drámának járó rangos elismerést, a Mülheimer Theatertage díját.
"A darabjaimban mindig ékesszólóan jut kifejezésre valami, de nem tudni, ki beszél, mit és hogyan? Az én Téli utazásomban a beszélő előtt vonul el a táj. Valaki nyugalmi, tétlen állapotban beszél… Ez egy álló helyzetben tett utazás… Ez a tétlenség, szünet, nyugalom már a hazatérés? Megérkezett az ember, vagy még van remény elmenni? Hiszem, hogy épp ebben a nyugalmi-álló helyzetben lehetnek azok a gyökerek, amelyek ehhez a helyhez kötnek szorosan. Gyökerek, amelyeket mindazok érzékelnek, akik megpróbálnak elmenni valahonnan, amit az ember otthonnak nevez."
"Itt az egyik valóság, az időé, itt a másik: én."
Az irodalmi Nobel-díjas osztrák írónő, Elfriede Jelinek varázslatos darabja az idő leküzdhetetlen hatalmáról szól, arról, hogy a múló idő hogyan nyer egyre nagyobb jelentőséget. Wilhelm Müller és Franz Schubert Téli utazás című ihletadó dalciklusának alapélménye az otthontalanság, és ez az életérzés áthatja Jelinek írását is.
A darab nyolc részből áll, melyben személyes problémaként megélt filozofikus elmélkedések váltakoznak a társadalom visszásságainak leírásával. Az utolsó részekben a szerző az anyjához való viszonyával és apja Alzheimer-kórral folytatott harcával néz szembe.
Fájdalmasan őszinte vallomás ez, mégpedig egészen szokatlan, a humort is különös fénytörésben mutató, groteszk módon.
A Téli utazás megkapta a legjobb új német drámának járó rangos elismerést, a Mülheimer Theatertage díját.
"A darabjaimban mindig ékesszólóan jut kifejezésre valami, de nem tudni, ki beszél, mit és hogyan? Az én Téli utazásomban a beszélő előtt vonul el a táj. Valaki nyugalmi, tétlen állapotban beszél… Ez egy álló helyzetben tett utazás… Ez a tétlenség, szünet, nyugalom már a hazatérés? Megérkezett az ember, vagy még van remény elmenni? Hiszem, hogy épp ebben a nyugalmi-álló helyzetben lehetnek azok a gyökerek, amelyek ehhez a helyhez kötnek szorosan. Gyökerek, amelyeket mindazok érzékelnek, akik megpróbálnak elmenni valahonnan, amit az ember otthonnak nevez."
Szereposztás
| Színész | Börcsök Enikő |
| Színész | Harkányi Endre |
| Színész | Venczel Vera |
| Színész | Bach Kata |
| Színész | Fehér Balázs Benő |
| Színész | Szabó Erika |
Stáblista
| Rendező | Zsótér Sándor |
| Fordító | Ungár Júlia |
| A rendező munkatársa | Egyedi Mónika |
| Díszlet | Ambrus Mária |
| Jelmez | Benedek Mari |
| Zene | Tallér Zsófia |
| Dramaturg | Ungár Júlia |
| Súgó | Gál Tünde |
| Ügyelő | Kuti László |
Helyszín
Vígszínház
Budapest, 1137, Szent István krt. 14.
Budapest, 1137, Szent István krt. 14.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!