Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
CONCERTO GRANDE II.
Müpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Leírás
Perényi Miklós 1948-ban zenészcsaládban született. Tehetségét korán felfedezték, első önálló koncertjét kilencéves korában adta. A budapesti Zeneakadémián Banda Ede tanítványa volt, majd a római Santa Cecilia Accademián is diplomát szerzett 1962-ben. 1974 óta tanít a Liszt Akadémián, s a koncertezés és az oktatás mellett zeneszerzéssel is foglalkozik. Repertoárja a barokktól a kortárs szerzők kompozícióiig terjed. Munkásságát kétszer is Kossuth-díjjal ismerték el.Debussy az 1906-1912 között alkotott Zenekari képekben különféle népzenék elemeit dolgozza fel. A Gigues angol, az Ibéria spanyol, a Tavaszi körtánc francia folklórt alkalmaz. A szerző legtöbb kedvvel az Ibérián dolgozott, ezt fejezte be elsőnek. Bár ő maga csak egyszer járt Spanyolország északi részén, az ország romantikus tájai és eredeti népművészete igen közel álltak hozzá. Az Ibériát eredetileg két zongorára komponálta volna, de egy szimfonikus zenekar sokkal színesebben tudta megszólaltatni elképzeléseit. A mű első tételében (Az utcákon és utakon) kasztanyetták és baszk dobok segítségével idézi fel a sevillana jellegzetes ritmusát. A második tétel (Az éjszaka illatai) habanera-ritmust alkalmaz, hasonlóképpen a harmadik tétel, amelynek címe: Ünnepnapok reggele. Az egész mű hangszerelése rendkívül érdekes.
Édouard Lalo egyetlen gordonkaversenyét 1876-ban komponálta. Első tételét, a klasszikus szimfóniák mintájára, lassú bevezetés előzi meg, amelynek zenei anyaga azonban a gyors részben is formaalkotó funkciót hordoz. A "közjátéknak" nevezett lassú tétel maga is tartalmaz egy közjátékot, a kíséret ostinato képlete fölött elsuhanó scherzo-szakaszt. Lassú bevezetéssel kezdődik a zárótétel is: a gordonka recitativójával. A gyors főrészben a d-moll hangnem D-dúrba vált át. A versenymű mindhárom tételében szembetűnik a szólóhangszer zenei anyagának önállósága, amelyet mindvégig megőriz, miközben a formát a zenekarral közösen alakítja ki.

(Forrás: Pándi Marianne: Hangversenykalauz)

Műsor:Elgar: In the South „Alassio” op.50
Lalo: Csellóverseny op.76
R. Strauss : Don Quixote op. 35.

Vezényel: Leon Botstein
Közreműködik: Perényi Miklós
  Stáblista
Gordonkaművész 
Perényi Miklós 
  Galéria
  Jegynyomtatásról
Ezen az előadóhelyen a jegyed bemutathatod a mobilod kijelzőjén, vagy kinyomtatva, papíron.

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
IX., Komor Marcell utca 1. Kattints ide a térkép megjelenítéséhez
  Hogy tetszett?