Kosztolányi Dezső: Nero, a véres költő
Játék két részbenKosztolányi Dezső első regénye az ókori Rómába vezet. Ám figyelmes olvasó számára hamar feltűnik, hogy a költő saját koráról és annak művészeti és politikai lehetetlenségeiről szeretett volna, ha kicsit bújtatottan is, de elbeszélni. Költője, vére kézzel verekszi át magát igazságon, erkölcsön, tisztességen, emberi elveken, mindig saját szempontjait figyelembe véve. És ezzel végül nem is jut sehova, szinte csak a semmibe.
A Pesti Magyar Színház eme klasszikus történtet állítja színpadra. Az adaptáció nem keresi a korhű kapcsolatot sem az ókori Rómával, sem XX. század elejével, a regény keletkezésének korával. Az adaptáció elsősorban a regény által felvetett néhány kérdéskör köré gyűjti a dramaturgiai figyelem középpontjait. Mennyit bír el a hatalom mindenáron való megtartása? Mennyit tűr el egy birodalom, hogy megtegyék vele? Mit takarnak a vezérek híres kijelentései? Kiből lesz valódi uralkodó és kiből egy szorongó diktátor? Mi a következménye, ha a császár gondolkodásmódja és szándékai határtalanok? Ki az, aki valójában szabad?
Játék két részbenKosztolányi Dezső első regénye az ókori Rómába vezet. Ám figyelmes olvasó számára hamar feltűnik, hogy a költő saját koráról és annak művészeti és politikai lehetetlenségeiről szeretett volna, ha kicsit bújtatottan is, de elbeszélni. Költője, vére kézzel verekszi át magát igazságon, erkölcsön, tisztességen, emberi elveken, mindig saját szempontjait figyelembe véve. És ezzel végül nem is jut sehova, szinte csak a semmibe.
A Pesti Magyar Színház eme klasszikus történtet állítja színpadra. Az adaptáció nem keresi a korhű kapcsolatot sem az ókori Rómával, sem XX. század elejével, a regény keletkezésének korával. Az adaptáció elsősorban a regény által felvetett néhány kérdéskör köré gyűjti a dramaturgiai figyelem középpontjait. Mennyit bír el a hatalom mindenáron való megtartása? Mennyit tűr el egy birodalom, hogy megtegyék vele? Mit takarnak a vezérek híres kijelentései? Kiből lesz valódi uralkodó és kiből egy szorongó diktátor? Mi a következménye, ha a császár gondolkodásmódja és szándékai határtalanok? Ki az, aki valójában szabad?
Szereposztás
| Nero | Horváth Illés |
| Agrippina | Benkő Nóra |
| Seneca | Pál András |
| Seneca | Őze Áron |
| Paulina, a felesége | Csernus Mariann |
| Octavia, Nero felesége | Holecskó Orsolya |
| Poppea | Balsai Mónika |
| Zodicus, költő és besúgó | Gémes Antos |
| Claudius / Terpnus / Otho / Domitius | Fillár István |
| Britannicus, költő, Claudius fia | Gula Péter |
| Fannius, költő | Pavletits Béla |
| Simon mágus / Phaon | Jegercsik Csaba |
| Paris, költő / Montanus | Tahi József |
Stáblista
| Rendező | Réczei Tamás |
| Rendező asszisztens | Deme Zsófia |
| Zenei vezető | Wagner-Puskás Péter |
| Színpadra alkalmazta | Réczei Tamás |
| Díszlet | Kiss Borbála |
| Jelmez | Kovács Yvette Alida |
| Mozgás | Horgas Ádám |
| Versek | Szálinger Balázs |
Helyszín
Magyar Színház
Budapest, 1077, Hevesi Sándor tér 4.
Budapest, 1077, Hevesi Sándor tér 4.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!