Batarita Társulat: Hangok a széllel…
a butoh filozófiájára épülő kortárs tánc
Hagyd, hogy áramoljon az élet! A teljes ürességben ott a teljes mindenség.A Hangok a széllel című darab Dél-Koreában készült. Batarita koreográfus, táncos, rendező, aki testéről minden külsőséget lenyúzva keresi az igazságot. Alkotásai során arra törekszik, hogy koreográfiái társadalmi és kulturális háttértől függetlenül mindenki számára befogadhatóak legyenek. A gondolatok univerzalitása teszi lehetővé, hogy az előadásai hozzájáruljanak a kultúrák közötti kapcsolatteremtéshez. Művészete fájdalmas és testi. Munkáira továbbá jellemző, hogy szorosan kapcsolódnak az ázsiai kultúrához, ezen belül főleg a butoh tánchoz.
A Magyar Táncművészeti Főiskola koreográfus szakán végzett, 2001-től rendszeresen koreografál, tanít, szóló és koprodukciós alkotásaival járja a világot. 2009-ben rendezőként debütált a Magyar Állami Operaházban. Az elmúlt években alkotásaival jelen volt Magyarországon, Japánban, Dél-Koreában, Thaiföldön, Ecuadorban, Mexikóban, Németországban, Franciaországban, Ausztriában, Svédországban, Bulgáriában, Macedóniában, Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban.
A butoh, mint előadóművészeti stílus a japán avantgárd mozgalomban, a második világháború után, 1959-ben jelent meg először. Kialakulására egyaránt hatással volt az évezredes japán kultúra és az európai expresszionista tánc is. A stílusirányzat minden alkotója egyéni filozófia alapján járta, járja saját útját, azonban általános jellemzőként elmondható, hogy beidegződésektől mentesen szabad szellemmel a testről a konvencionális attribútumokat lefejtve az érzelmi intenzitásra helyezik a hangsúlyt. Az előadások gyakran dolgoznak fel tabu témákat, használnak játékos, humoros és groteszk képeket.
Zene: Xrc Kovács Balázs, Kiyo Kito Taiko és montázs
Produkciós asszisztens: Pintér Gábor
Koreográfia, tánc, jelmez, díszlet: Batarita
Az előadás időtartama: 39 perc ·
a butoh filozófiájára épülő kortárs tánc
Hagyd, hogy áramoljon az élet! A teljes ürességben ott a teljes mindenség.A Hangok a széllel című darab Dél-Koreában készült. Batarita koreográfus, táncos, rendező, aki testéről minden külsőséget lenyúzva keresi az igazságot. Alkotásai során arra törekszik, hogy koreográfiái társadalmi és kulturális háttértől függetlenül mindenki számára befogadhatóak legyenek. A gondolatok univerzalitása teszi lehetővé, hogy az előadásai hozzájáruljanak a kultúrák közötti kapcsolatteremtéshez. Művészete fájdalmas és testi. Munkáira továbbá jellemző, hogy szorosan kapcsolódnak az ázsiai kultúrához, ezen belül főleg a butoh tánchoz.
A Magyar Táncművészeti Főiskola koreográfus szakán végzett, 2001-től rendszeresen koreografál, tanít, szóló és koprodukciós alkotásaival járja a világot. 2009-ben rendezőként debütált a Magyar Állami Operaházban. Az elmúlt években alkotásaival jelen volt Magyarországon, Japánban, Dél-Koreában, Thaiföldön, Ecuadorban, Mexikóban, Németországban, Franciaországban, Ausztriában, Svédországban, Bulgáriában, Macedóniában, Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban.
A butoh, mint előadóművészeti stílus a japán avantgárd mozgalomban, a második világháború után, 1959-ben jelent meg először. Kialakulására egyaránt hatással volt az évezredes japán kultúra és az európai expresszionista tánc is. A stílusirányzat minden alkotója egyéni filozófia alapján járta, járja saját útját, azonban általános jellemzőként elmondható, hogy beidegződésektől mentesen szabad szellemmel a testről a konvencionális attribútumokat lefejtve az érzelmi intenzitásra helyezik a hangsúlyt. Az előadások gyakran dolgoznak fel tabu témákat, használnak játékos, humoros és groteszk képeket.
Zene: Xrc Kovács Balázs, Kiyo Kito Taiko és montázs
Produkciós asszisztens: Pintér Gábor
Koreográfia, tánc, jelmez, díszlet: Batarita
Az előadás időtartama: 39 perc ·
Helyszín
Nemzeti Táncszínház
Budapest, 1014, Színház utca 1-3.
Budapest, 1014, Színház utca 1-3.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!