Valika világa, avagy nyisd ki az ajtót balogjancsi
A Pulzus Társulás és a Manna Kulturális Egyesület produkciója.Történetünk szerint Való Valéria ötvenhat éves, hithű katolikus, keresztény-konzervatív lambada-pedagógus, tánctanár, férjes asszony, két felnőtt gyermek édesanyja, és fiatal nagymama. Istenien süt, főz, takarít és egyhelyben fut a konyhájában nyitott ablaknál. Látszólag úgy él, ahogy kell, ahogy az meg van írva a Nők Lapjában. Mégis furcsa dolgok történnek vele: folyamatosan meghalnak körülötte az emberek, ráadásul a „Lélekluk" című, Isten igéjét hirdető műsor élő adásában átkozott gonosz boszorkánynak nyilvánítják. Miért történik mindez? Milyen lehet Valika világa? Kicsoda Való Valéria, 56 éves Galamb u 11. földszint egyes számú lakos? Miben hisz? Min járhat az agya?! Milyen 56 évesen egy folyamatosan változó korban létezni? Hogyan látja Való Valéria önmagát, szeretteit, a környezetét, a körülötte lévő világot? És kicsoda az az átkozott „balogjancsi"?! Isten tudja....
„…Az minden esetre biztosnak látszik, hogy kicsiben ilyen nagy dolgokat látni, ritka dolog. Ilyen típusú, egyszerre földközeli és naivlírai közéleti sorsvillanást pedig talán nem is lehet. Pedig Valika világa tényleg valóság-show, csak éppen nem a tévében, hanem boltban, a Blaha Lujza téren, a földszinten, a szomszéd szobában, vagy épp annál is közelebb….†(Zsedényi Balázs: 7ora7.hu)
A Pulzus Társulás tulajdonképpen önmagát hozta létre 2010-ben. Úgy határozott, nem kíván szervezet, vagy egyesület, vagy társaság, csak társulás lenni. Mindig koprodukcióban dolgozik, olyanokkal, akik segítik, támogatják őt. Legutóbb így nyilatkozott: "egyszerre szeretnék szórakoztató, mégis kritikus, fiatalos, mégis mindenkihez szóló, és mindig, mégis mindig aktuális lenni". Öt produkciója során huszonöt alkotóval dolgozott. Néhányukat állandóan visszahívja, mint például Kiss Márton írót-rendezőt, Bakos Éva színművésznőt. A társulat vezetője Kroo Balázs
Kiss Márton 2009-ben végzett a Színház-és Filmművészeti Egyetemen. Szerzői színházának témái: személyes és társadalmi pszichoanalízis, a virtuális valóságok személyiségre gyakorolt hatása, közös közelmúltunk, közeljövőnk, jelenünk kérdései. Színháza sajátos, egységes formanyelvet alkot: a mozaikszerű történetmorzsákból és monológokból építkező szerkezet mögött minden esetben ott lapul a valóság komplex értelmezésének igénye. A szövegközpontúság nagyfokú színészi koncentrációval, a látvány és az eszközök zárt rendszerré épülő minimalizmusával társul. Képei sűrű asszociációs háttérbázisból táplálkoznak, motívumai keresztülszövik darabjainak szövetét.
Fotó: Puskel Zsolt
www.bethlenszinhaz.hu
A Pulzus Társulás és a Manna Kulturális Egyesület produkciója.Történetünk szerint Való Valéria ötvenhat éves, hithű katolikus, keresztény-konzervatív lambada-pedagógus, tánctanár, férjes asszony, két felnőtt gyermek édesanyja, és fiatal nagymama. Istenien süt, főz, takarít és egyhelyben fut a konyhájában nyitott ablaknál. Látszólag úgy él, ahogy kell, ahogy az meg van írva a Nők Lapjában. Mégis furcsa dolgok történnek vele: folyamatosan meghalnak körülötte az emberek, ráadásul a „Lélekluk" című, Isten igéjét hirdető műsor élő adásában átkozott gonosz boszorkánynak nyilvánítják. Miért történik mindez? Milyen lehet Valika világa? Kicsoda Való Valéria, 56 éves Galamb u 11. földszint egyes számú lakos? Miben hisz? Min járhat az agya?! Milyen 56 évesen egy folyamatosan változó korban létezni? Hogyan látja Való Valéria önmagát, szeretteit, a környezetét, a körülötte lévő világot? És kicsoda az az átkozott „balogjancsi"?! Isten tudja....
„…Az minden esetre biztosnak látszik, hogy kicsiben ilyen nagy dolgokat látni, ritka dolog. Ilyen típusú, egyszerre földközeli és naivlírai közéleti sorsvillanást pedig talán nem is lehet. Pedig Valika világa tényleg valóság-show, csak éppen nem a tévében, hanem boltban, a Blaha Lujza téren, a földszinten, a szomszéd szobában, vagy épp annál is közelebb….†(Zsedényi Balázs: 7ora7.hu)
A Pulzus Társulás tulajdonképpen önmagát hozta létre 2010-ben. Úgy határozott, nem kíván szervezet, vagy egyesület, vagy társaság, csak társulás lenni. Mindig koprodukcióban dolgozik, olyanokkal, akik segítik, támogatják őt. Legutóbb így nyilatkozott: "egyszerre szeretnék szórakoztató, mégis kritikus, fiatalos, mégis mindenkihez szóló, és mindig, mégis mindig aktuális lenni". Öt produkciója során huszonöt alkotóval dolgozott. Néhányukat állandóan visszahívja, mint például Kiss Márton írót-rendezőt, Bakos Éva színművésznőt. A társulat vezetője Kroo Balázs
Kiss Márton 2009-ben végzett a Színház-és Filmművészeti Egyetemen. Szerzői színházának témái: személyes és társadalmi pszichoanalízis, a virtuális valóságok személyiségre gyakorolt hatása, közös közelmúltunk, közeljövőnk, jelenünk kérdései. Színháza sajátos, egységes formanyelvet alkot: a mozaikszerű történetmorzsákból és monológokból építkező szerkezet mögött minden esetben ott lapul a valóság komplex értelmezésének igénye. A szövegközpontúság nagyfokú színészi koncentrációval, a látvány és az eszközök zárt rendszerré épülő minimalizmusával társul. Képei sűrű asszociációs háttérbázisból táplálkoznak, motívumai keresztülszövik darabjainak szövetét.
Fotó: Puskel Zsolt
www.bethlenszinhaz.hu
Szereposztás
| Színész | Bakos Éva |
| Színész | Guary Szandra |
| Színész | Kroó Balázs |
Stáblista
| Rendező | Kiss Márton |
| Író | Kiss Márton |
| Díszlet | Erdei Ildikó Virág |
| Jelmez | Erdei Ildikó Virág |
| Világítás | Kiss Rudolf Péter |
| Mozgás | Simányi Zsuzsanna |
| Zene | Bartók György |
| Dramaturg | Bíró Dénes |
| Asszisztens | Mikó Bea |
Helyszín
Bethlen Téri Színház
Budapest, 1071, Bethlen tér 3.
Budapest, 1071, Bethlen tér 3.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!