Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
OTHELLO GYULAHÁZÁN
Csiky Gergely Színház - Nagyszínház

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Leírás
Gádor Béla-Tasnádi István: Othello Gyulaházán

vígjátékSzinopszis

IGAZGATÓ: Hadd mutassam be Debrődy László főrendező urat! Át is adnám neki a szót. (leül)

FŐRENDEZŐ: Köszönöm. (feláll) Kedves kollégák. Én csak annyit szeretnék mondani: igénytelenek vagytok, lusták vagytok, ócskák vagytok. (döbbent csönd) Ez így nem mehet tovább!

Az igazgatóság tagjai értetlenkedve néznek össze.

FŐRENDEZŐ: Láttam a tegnapi előadást... Uramisten! Gondoljátok meg, kollégák, az atomkorban élünk, ma már a gépek is gondolkodnak! És mi, a kultúra első harcosai mit játszunk évek óta? Csárdáskirálynőt!

GAZDASÁGIS: Ebből élünk, kolléga úr!

FŐRENDEZŐ: Ne értsenek félre, kedves kollégák, én tudom, hogy ez is kell. Az operett csábítja be a közönséget. De engem azért küldtek ide, hogy emeljem a színvonalat! Mégis csak Európa közepén vagyunk!

IGAZGATÓ: Gyulaházán vagyunk, kedves kollégám. Itt a közönség nem viseli a prózát!

TÁNCOSKOMIKUS: És a Pygmalion? Hússzor ment egymás után! Én rendeztem...

IGAZGATÓ: Az más. A Barnaki akkor vált el az első feleségétől és vette el a másodikat.

GAZDASÁGIS: És volt laktanya is!

IGAZGATÓ: Így van! De te nyilván azt sem tudod, Lacikám, mit jelent az, katonákkal vattázni!

GAZDASÁGIS: Debrődy kolléga nem ismeri a helyi viszonyokat.

IGAZGATÓ: Gyulaházának nem kell Shakespeare, Gyulaházának zene kell. A zene siker.

GAZDASÁGIS: A zene rentábilis.

IGAZGATÓ: Ide Marica grófnő kell!

TÁNCOSKOMIKUS: Én azt hiszem, hogy Shakespeare-ig elmehetünk. Szerelem, féltékenység, cselszövés, gyilkosság... Shakespeare elmegy tizenötször. Ha én csinálom.

IGAZGATÓ: Marica.

TÁNCOSKOMIKUS: Shakespeare.

GAZDASÁGIS: Marica.

FOÌ‹RENDEZOÌ‹: Shakespeare!

IGAZGATÓ: Harminc éve vagyok színész, több Shakespeare-t játsz'tam, mint ti reggeliztetek, én is tudom, hogy a Hamlet jobb darab, mint a Bob herceg! De mit csináljunk, ha itt ezt Gyulaházán kevesen tudják?

FŐRENDEZŐ: Majd megtudják! Majd mi teszünk róla! Ez a mi dolgunk, és nem is kevés!

A történet

Othello vagy Csárdáskirálynő? Hamlet vagy Marica grófnő? Shakespeare vagy operett? Egy vidéki színházban vagyunk, Gyulaházán, ott visszhangoznak folyamatosan ezek a kérdések, és minthogy ambiciózus fiatal főrendező érkezik, sőt minisztériumi pártfogással helyezik ide, nem kérdés, mi lesz a döntés: Othello. A főrendező természetesen minimum megváltani kívánja Gyulaházát, ami azért nem lesz olyan egyszerű. Működésbe lép a főszereptől fosztott Vezető Színésznő, aki az élete lehetőségét kapó, Desdemonát játszó fiatalka kezdőt úgy segíti, ahogyan csak egy féltékeny Vezető Színésznő tudja; minden fülbe súg valamit a minden lében kanál Súgónő; fröccstől fröccsig próbálja Othellot a rég eltunyult Vezető Színész; és mindenhez mindenki hozzászól, portástól az igazgatóig, gazdaságistól a táncos komikusig...
Mi nézők, gyulaházi lakosok pedig beleshetünk a függöny mögé, a próbára, az öltözőbe, a mindent látó és elnyelő színházi büfébe, és azt látjuk, hogy minden baj ellenére egyszercsak elkezd megszületni egy előadás. Igaz, ehhez szükség van egy-két csavarra, amit maga az Élet produkál.
És persze a két remek író, Gádor Béla és Tasnádi István, akik huszárvágással oldották meg a csomót: Shakespeare vagy operett? Mindkettő, sőt egy harmadik is: egy frenetikus komédia.

A szerző

„Színházról színházat csinálni hálás dolog. Egy író általában erről a miliőről tud a legtöbbet, különösebb kutatómunka nélkül tud modellálni hitelesen szenvedélyes vonzódásokat vagy épp elmérgesedő élethelyzeteket úgy, hogy már a formát is készen kapja. Hisz nem kell mást tennie, mint a mű valóságát rátükröztetni a művi valóságra, azaz életet a színházra. Az egyszerű recept ellenére kevés olyan kedves, lendületes és időtállóan szellemes színházi szatíra született, mint az Othello Gyulaházán.

Zsurzs Éva 1966-os vígjátékában olyan hatalmas színészegyéniségek vallottak színházról, sikerről és bukásról, mámoros ideákról és szánalmas művészi lealjasodásról, mint Domján Edit, Törőcsik Mari, Básti Lajos, Bilicsi Tivadar vagy Feleki Kamill. Ám azóta ez a darab, mint annyi korabeli bájos bohózat, rég elavulhatott volna. A humor a legromlandóbb szellemi fenomén, egy negyven éves vicc ritkán jó. Az Othello Gyulaházán azonban töretlenül hódít a magyar színpadokon. Úgy látszik, ez a történet a fővárosból egy vidéki színházhoz került ifjú rendező titán szánalmas kísérletének bemutatásán túl valami egyetemesről is mesél: a nagy nekiveselkedésekről, az elkerülhetetlen bukásokról, a hiúság és a hülyeség határtalanságról, és végsősoron - ezek után némiképp meglepő módon - a színház örök csodájáról.  (Tasnádi István)
  Szereposztás
Barnaki László, drámai hős 
Sarkadi Kiss János 
Pálmai Viola, drámai szende 
Grisnik Petra 
Vermes, színházigazgató 
Kelemen József 
Debrődy, főrendező 
Takács Géza 
Tornyos Franci, táncoskomikus 
Nyári Oszkár 
Szusits Márta, intrika 
Csapó Virág 
Dr. Katona, ideggyógyász, a férje 
Gyuricza István 
Pötyike, súgó  
Takács Katalin 
Mókuci, bennfentes 
Szvath Tamás 
Sass Olga, szubrett 
Nyári Szilvia 
Tokodi Csongor, ifjú titán  
Sipos György 
Gass Pufi, szintén titán 
Mohácsi Norbert 
Róth Diána, csoportos szereplő 
Kovács Zsuzsanna 
Margó, a gazdasági osztály vezetője 
Csonka Ibolya 
Szarka Béla a minisztériumból 
Szula László 
Bablyák, tűzoltó 
Lecső Péter 
Ösztöndíjas csehszlovák íróbarátunk 
Kőrösi András 
Társulati tag 
Kósa Béla 
Társulati tag 
Serf Egyed 
  Stáblista
Rendező 
Göttinger Pál 
Segédrendező 
Pintér Katalin 
Díszlet 
Cziegler Balázs 
Jelmez 
Cselényi Nóra 
Koreográfia 
Katona Gábor 
Zenei munkatárs 
Dinyés Dániel 
Súgó 
Csorba Mária 
Ügyelő 
Székely György 
Világítástervező 
Memlaur Imre 
  Jegynyomtatásról
Az emailben kapott jegyet nyomtasd ki, és vidd magaddal papíron. A színházak ugyanis így fogadják el a jegyed érvényesnek, és neked is így a legegyszerűbb és leggyorsabb!

Ha mégsem tudsz nyomtatni, ne aggódj, nem fogsz lemaradni az előadásról, a legtöbb színházunk valamennyire rugalmas ezügyben. Az általad választott színháztól még nem kaptunk pontos információt a jegynyomtatással kapcsolatban, így kérjük, náluk érdeklődj!

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Hogy tetszett?