Henrik Ibsen: HEDDA GABLER
dráma
Fordította: Kúnos LászlóAz irodalomkritika Hedda Gablert a „női Hamletként†tartja számon. Ibsen szerint „Hedda számára az élet komédia, melynek nem éri meg kivárni a végétâ€. A gyönyörű, erélyes, büszke Hedda a biztonságos életért, a nyugodt, fényűző életmód kedvéért hozzámegy az átlagos, megbízható, de legkevésbé sem briliáns professzorjelölthöz, J͸rgenhez. Megfeneklett kapcsolatukba hirtelen betoppan egy harmadik, a múltból felbukkanó idegen, Ejlert, aki tükröt tart elébük, megidézi egykori, titkokkal terhes közös múltjukat, és kibogozza viszonyukat. Az asszony rajong a nagy, végletes gesztusokért, céljai és indítékai sajátos logikát követnek. Semmilyen eszköztől nem riad vissza annak érdekében, hogy irányítása alá vonja a körülötte élő férfiak életét. Ejlert szakmájában és magánéletében is riválisa lesz J͸rgennek…
Henrik Ibsen (1828-1906) nemcsak a polgári élet hétköznapi katasztrófáinak első nagy drámai ábrázolója volt, de egyúttal a nőalakok, a női sorsok specialistája is. A szerző a megértés és a megérteni vágyás, nem pedig a morál felől közelített alakjai felé, s nem riadt vissza olyan helyzetek elemzésétől sem, melyek közfelháborodást váltottak ki.
dráma
Fordította: Kúnos LászlóAz irodalomkritika Hedda Gablert a „női Hamletként†tartja számon. Ibsen szerint „Hedda számára az élet komédia, melynek nem éri meg kivárni a végétâ€. A gyönyörű, erélyes, büszke Hedda a biztonságos életért, a nyugodt, fényűző életmód kedvéért hozzámegy az átlagos, megbízható, de legkevésbé sem briliáns professzorjelölthöz, J͸rgenhez. Megfeneklett kapcsolatukba hirtelen betoppan egy harmadik, a múltból felbukkanó idegen, Ejlert, aki tükröt tart elébük, megidézi egykori, titkokkal terhes közös múltjukat, és kibogozza viszonyukat. Az asszony rajong a nagy, végletes gesztusokért, céljai és indítékai sajátos logikát követnek. Semmilyen eszköztől nem riad vissza annak érdekében, hogy irányítása alá vonja a körülötte élő férfiak életét. Ejlert szakmájában és magánéletében is riválisa lesz J͸rgennek…
Henrik Ibsen (1828-1906) nemcsak a polgári élet hétköznapi katasztrófáinak első nagy drámai ábrázolója volt, de egyúttal a nőalakok, a női sorsok specialistája is. A szerző a megértés és a megérteni vágyás, nem pedig a morál felől közelített alakjai felé, s nem riadt vissza olyan helyzetek elemzésétől sem, melyek közfelháborodást váltottak ki.
Szereposztás
| Jörgen Tesman, művészettörténész | Pataki Ferenc |
| Hedda Tesman, a felesége | Danis Lídia |
| Julianae Tesman, Jörgen nagynénje | Fekete Gizi |
| Elvstedné | Erdélyi Timea |
| Brack biró | Jakab Tamás |
| Ejlert Lövborg | Kedvek Richárd |
| Berte, Tesmanék szobalánya | Markovits Bori |
Stáblista
| Rendező | Keresztes Attila |
| Rendező asszisztens | Gáspár Erzsébet |
| Díszlet | Fodor Viola |
| Jelmez | Bianca Imelda Jeremias |
| Súgó | Almási Gyöngyi |
| Ügyelő | Kertész Zsolt |
Helyszín
Szegedi Nemzeti Színház
Szeged, 6720, Horváth Mihály utca 3.
Szeged, 6720, Horváth Mihály utca 3.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!