A Katona József Színház és a TÁP Színház közös produkciója.
Gyilkosság egy ablakban, egy uszodában és egy japán étteremben. Egy South park sapkás fiú, aki pálcikával eszi a levest, a férje öccsével élő anya, a bűnesetek lepecsételt helyszínéről emlékeket gyűjtő rendőrkapitány, egy japán nő, akinek nehéz sorsa van és mások.
Hamlet történet napjaink Moszkvájában. Igen, Válja apját a saját felesége mérgezte meg, és ezért vagy ettől függetlenül is, különös párkapcsolatban él Olgával. Elmúlt már 30, és tudjuk, hogy ez mit jelent. Foglalkozása: „hivatásos áldozat”, gyilkosságok rekonstruálásakor ő játssza az áldozat szerepét. Mitől fél? És mi történik akkor, ha a szerepek összecsúsznak…
A szibériai születésű Vlagyimir és Oleg Presznyakov írók, drámaírók, színészek és rendezők is egyben, és ahhoz a fiatal orosz drámaíró nemzedékhez tartoznak, akik az utóbbi pár évben Nyugat-Európában is hírnevet szereztek maguknak. A Presznyakov-testvérek darabja látlelet, szocreál-szatíra egy fiatal, harmincas generációról, akik a rendszerváltás utáni káoszban nőttek fel.
A Presznyakov fivérek darabja olyan világot tár elénk, amelyben a szereplők első pillantásra valóságos, élő figuráknak tűnnek, ám a csavaros szituációkkal és pergő párbeszédekkel megírt jelenetek során kiderül, hogy ez az élőnek tűnő, valóságos emberekből álló világ halott. A valóság pedig észrevétlenül a drámai szituációból építkezve egyszer csak kinyílik, mindenféle valóságos, ám valójában irracionális dimenziók felé.
Fordította: Tompa Andrea
Gyilkosság egy ablakban, egy uszodában és egy japán étteremben. Egy South park sapkás fiú, aki pálcikával eszi a levest, a férje öccsével élő anya, a bűnesetek lepecsételt helyszínéről emlékeket gyűjtő rendőrkapitány, egy japán nő, akinek nehéz sorsa van és mások.
Hamlet történet napjaink Moszkvájában. Igen, Válja apját a saját felesége mérgezte meg, és ezért vagy ettől függetlenül is, különös párkapcsolatban él Olgával. Elmúlt már 30, és tudjuk, hogy ez mit jelent. Foglalkozása: „hivatásos áldozat”, gyilkosságok rekonstruálásakor ő játssza az áldozat szerepét. Mitől fél? És mi történik akkor, ha a szerepek összecsúsznak…
A szibériai születésű Vlagyimir és Oleg Presznyakov írók, drámaírók, színészek és rendezők is egyben, és ahhoz a fiatal orosz drámaíró nemzedékhez tartoznak, akik az utóbbi pár évben Nyugat-Európában is hírnevet szereztek maguknak. A Presznyakov-testvérek darabja látlelet, szocreál-szatíra egy fiatal, harmincas generációról, akik a rendszerváltás utáni káoszban nőttek fel.
A Presznyakov fivérek darabja olyan világot tár elénk, amelyben a szereplők első pillantásra valóságos, élő figuráknak tűnnek, ám a csavaros szituációkkal és pergő párbeszédekkel megírt jelenetek során kiderül, hogy ez az élőnek tűnő, valóságos emberekből álló világ halott. A valóság pedig észrevétlenül a drámai szituációból építkezve egyszer csak kinyílik, mindenféle valóságos, ám valójában irracionális dimenziók felé.
Fordította: Tompa Andrea
Szereposztás
Válja | Bánki Gergely |
Anya/ Uszodai dolgozónő | Csoma Judit |
Olga | Gera Marina |
Apa/Rendező | Terhes Sándor |
Petya bácsi | Tamási Zoltán |
Rendőrkapitány | Lengyel Ferenc |
Ljuda | Gergely Katalin |
Sziszojev | Janklovics Péter |
Szeva | Szabó Simon |
Zakirov | Igor Lazin |
Kicsit spicces nő kimonóban | Huzella Júlia |
Valaki az étterem vezetőségéből | Ivan Tabeira |
Verushkin | Schönberger Ádám |
Stáblista
Díszlet | Sebő Rózsa |
Jelmez | Barnoff Tamara |
Rendező | Vajdai Vilmos |
Dramaturg | Sebők Bori |
Videó | Juhász András |
Videó | Balogh Balázs |
Fény | Balázs Krisztián |
A rendező munkatársa | Kálmán Eszter |
Helyszín
Katona József Színház
Budapest, 1053 Budapest, Ferenciek tere 4.
Budapest, 1053 Budapest, Ferenciek tere 4.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!