Miközben a világ a Mamma Mia! című zenés darab kapcsán élteti az ABBA két zenei kulcsfiguráját, addig a musical hagyományait előnyben részesítők a 25 éve született SAKK-ért (CHESS) hálásak Benny-nek és Björn-nek.
A lovaggá ütött, Grammy-díjas szövegíró, Tim Rice egy 1979-es amerikai–szovjet sakk világbajnokságot álmodott meg, ahol a táblás játék mögött hatalmi versengés és érzelmi viharok dúlnak. A történet röviden: az öntelt jenki figyelmen kívül hagyja szaktanácsadónője intelmét, ám a kettejük sikeres (munka) kapcsolatának megingását a vörös színekben induló sportoló támogatója igyekszik országa és versenyzője javára fordítani. A helyzet nem könnyű: Florance zsigerből utálja az oroszul társalgókat, lévén magyar édesapját ’56-ban a szovjetek tüntették el, Anatolij pedig nem csak házasember, de két kisgyermek édesapja is. A nagy csata – pályán kívül és belül egyaránt – mindkét fél számára tanulsággal szolgál, nem véletlen, hogy az egy évvel későbbi thaiföldi megmérettetésen is jelen vannak. Igaz, csak egyikük játszik a sarló és kalapács birodalmának sakkgépe ellen, de a manipulációk és a háttérben meghúzódó ajánlatok, zsarolások és egyezségek még durvábbak, mint korábban…
Szenvedély, megszállottság, érzelmek, érdekek, sérelmek, kis és nagy csatározások keverednek a különös végkifejletig, miközben szól a zene. A zene, melynek egyik legismertebb tétele a One Night In Bangkok számos feldolgozást megért már, pedig nem ez az egyetlen telitalálatos dallam, mely a musical szabályai szerint többször is felcsendül a mű során. Azonnal fülbemászó a The Arbiter, a The Story Of Chess és a Nobody’s Side, keletiesen energikus a The Soviet Machine és stílusosan emelkedett hangvételű az Anthem. Lírai dalokból a két női főszereplő egy-egy szólódala, a Heaven Help My Heart és a Someone Else’s Story emlékezetesek, a legnagyobb bravúr mégis a Quartet (A Model Of Decorum and Tranquility). Utóbbiban ugyanis négyen négyfélét énekelnek – teljes összhangban! DIPLOMATÁK, CSAPATTAGOK: KÁROLYI KRISZTIÁN, TÁBOROSI MÁRK, JENEI GÁBOR, PÁSZTOR ÁDÁM
RIPORTEREK: CSÓKA VASASS KINGA, AJTAI BEÁTA, TÖRÖK ANNA, PETHŐ DOROTTYA, RÉTHY ZSAZSA
TÁNCOSOK: SZABÓ ANIKÓ, VARGA KINGA, SINKÓ RÉKA, SALLAK PETRA, TÚRI LAJOS PÉTER, HORVÁTH ZITA, MAKÁR ISTVÁN, CSEPI ÁDÁM, HÁZI TAMÁS, KÖDMEN KRISZTIÁN, KELEMEN KRISZTIÁN, NAGY SAROLTA KÖZREMŰKÖDIK A JAZZ AND MORE KÓRUS
A lovaggá ütött, Grammy-díjas szövegíró, Tim Rice egy 1979-es amerikai–szovjet sakk világbajnokságot álmodott meg, ahol a táblás játék mögött hatalmi versengés és érzelmi viharok dúlnak. A történet röviden: az öntelt jenki figyelmen kívül hagyja szaktanácsadónője intelmét, ám a kettejük sikeres (munka) kapcsolatának megingását a vörös színekben induló sportoló támogatója igyekszik országa és versenyzője javára fordítani. A helyzet nem könnyű: Florance zsigerből utálja az oroszul társalgókat, lévén magyar édesapját ’56-ban a szovjetek tüntették el, Anatolij pedig nem csak házasember, de két kisgyermek édesapja is. A nagy csata – pályán kívül és belül egyaránt – mindkét fél számára tanulsággal szolgál, nem véletlen, hogy az egy évvel későbbi thaiföldi megmérettetésen is jelen vannak. Igaz, csak egyikük játszik a sarló és kalapács birodalmának sakkgépe ellen, de a manipulációk és a háttérben meghúzódó ajánlatok, zsarolások és egyezségek még durvábbak, mint korábban…
Szenvedély, megszállottság, érzelmek, érdekek, sérelmek, kis és nagy csatározások keverednek a különös végkifejletig, miközben szól a zene. A zene, melynek egyik legismertebb tétele a One Night In Bangkok számos feldolgozást megért már, pedig nem ez az egyetlen telitalálatos dallam, mely a musical szabályai szerint többször is felcsendül a mű során. Azonnal fülbemászó a The Arbiter, a The Story Of Chess és a Nobody’s Side, keletiesen energikus a The Soviet Machine és stílusosan emelkedett hangvételű az Anthem. Lírai dalokból a két női főszereplő egy-egy szólódala, a Heaven Help My Heart és a Someone Else’s Story emlékezetesek, a legnagyobb bravúr mégis a Quartet (A Model Of Decorum and Tranquility). Utóbbiban ugyanis négyen négyfélét énekelnek – teljes összhangban! DIPLOMATÁK, CSAPATTAGOK: KÁROLYI KRISZTIÁN, TÁBOROSI MÁRK, JENEI GÁBOR, PÁSZTOR ÁDÁM
RIPORTEREK: CSÓKA VASASS KINGA, AJTAI BEÁTA, TÖRÖK ANNA, PETHŐ DOROTTYA, RÉTHY ZSAZSA
TÁNCOSOK: SZABÓ ANIKÓ, VARGA KINGA, SINKÓ RÉKA, SALLAK PETRA, TÚRI LAJOS PÉTER, HORVÁTH ZITA, MAKÁR ISTVÁN, CSEPI ÁDÁM, HÁZI TAMÁS, KÖDMEN KRISZTIÁN, KELEMEN KRISZTIÁN, NAGY SAROLTA KÖZREMŰKÖDIK A JAZZ AND MORE KÓRUS
Szereposztás
| ANATOLY SERGIEVSKY | Egyházi Géza |
| FREDERICK TRUMPER | Szemenyei János |
| ALEXANDER MOLOKOV | Gábor Géza |
| SVETLANA SERGIEVSKY | Kecskés Tímea |
| BÍRÓ | Kiss Ernő Zsolt |
| WALTER DE COURCY | Pavletits Béla |
| LEONYID VIIGAND | Jenei Gábor |
| POLGÁRMESTER | Sándor Dávid |
| FLORENCE VASSY | Sári Éva |
Stáblista
| Rendező | Cornelius Baltus |
| Producer | Simon Edit |
| Művészeti vezető | Póka Balázs |
| Rendező asszisztens | Hajós Eszter |
| Tánckarvezető | Lopusny Anna |
| Kórusvezető | Halkovics Ágnes |
| Karmester | Köteles Géza |
| Magyar szöveg | Romhányi Ágnes |
| Látványtervező | Erkel László Kentaur |
| Szövegíró | Tim Rice |
| Dramaturg | Rigó Béla |
| Világítástervező | Christopher Hirst |
| Koreográfia | Karen Bruce |
| Zeneszerző | Benny Andersson |
| Zeneszerző | Björn Ulvaeus |
Helyszín
Pesti Magyar Színház
Budapest, 1077, Hevesi Sándor tér 4.
Budapest, 1077, Hevesi Sándor tér 4.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!