1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
HÄNDEL: COR FEDELE IN VANO SPERI
Zeneakadémia - Solti Terem
9.3 / 10
6 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
Az ógörög világban Clori (vagy Chloris) egy nimfa volt, akit a rómaiak Flora néven (jelentése zöldellés, virágzás) istennőként tiszteltek. A pásztoridill műfaját – mely végső soron mindig a szerelemről szól – Theokritos alkotta meg, Clori e történetek gyakori szereplője. A költészetben és dalokban találkozhatunk vele Vergiliusnál, majd a 17-18. században Sir Charles Sedley, Thomas Morley, Monteverdi, Rossi, Alessandro Scarlatti és Bononcini műveiben.

Händel: Cor fedele in vano speri

Händel: Clori, Tirsi e Fileno / Cor fedele, in vano speri (Hű szívem, hasztalan remélsz) – kantáta, HWV 96

Clori: Lökösházi Mária

Tirsi: Ducza Nóra

Fileno: Fülep Máté

Táncosok – „Angyali gyermekek”

Savaria Barokk Zenekar

Vezényel: Németh Pál

Koreográfus: Aranyos Ágota

Rendező: Göllesz Zoltán

Az ógörög világban Clori (vagy Chloris) egy nimfa volt, akit a rómaiak Flora néven (jelentése zöldellés, virágzás) istennőként tiszteltek. A pásztoridill műfaját – mely végső soron mindig a szerelemről szól – Theokritos alkotta meg, Clori e történetek gyakori szereplője. A költészetben és dalokban találkozhatunk vele Vergiliusnál, majd a 17-18. században Sir Charles Sedley, Thomas Morley, Monteverdi, Rossi, Alessandro Scarlatti és Bononcini műveiben. Az ifjú Händel 1707-ben Itáliában komponálta a Clori, Tirsi e Fileno, vagy alcíme szerint Cor fedele in vano speri (Hű szívem, hasztalan remélsz) kantátát. A mű keletkezéstörténete ismeretlen, így szövegírója is bizonytalan. Egyedüli támpont a Ruspoli-hagyaték egyik nyugtája, melyet 1707. október 14-én állított ki Antonio Giuseppe Angelini, Händel fő itáliai kottamásolója egy serenata a tre fejében; feltehető tehát, hogy a művet valamivel előbb, esetleg első olasz nyelvű operájával, a Rodrigóval párhuzamosan komponálhatta. Ezzel magyarázhatók egyes hasonlóságok a két mű között, ami megfelel Händel komponálási gyakorlatának.

Rendező:

Budapesti Kamaraopera, Savaria Barokk Zenekar, Magyar Händel Társaság

Támogató:

Nemzeti Kulturális Alap, Színházművészeti Kollégium Kulturális és Innovációs Minisztérium, Egy Hangversenyteremért Alapítvány

Helyszín

Zeneakadémia
Budapest, 1061, Liszt Ferenc tér 8.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!