1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
A HANYATLÁS ESZTÉTIKÁJA II.
Nádor Terem - NÁDOR TEREM - CONCERT HALL
Ezt az előadást még nem értekelték elegen, az előadóhely többi programjának átlaga:
9.2 / 10
883 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
Paul Hindemith: Ludus Tonalis
Kontrapunktische, tonale, und Klaviertechnische Übungen
Counterpoint, tonal and technical studies for the piano (1942)

Előadók:
Borbély László, Gavrucza-Nagy Pál. Raffai Péter, Szekrényessy Csanád

Hindemith a művet 1942-ben konponálta az Egyesült Államokban. Ekkor Európa már nem volt konfortos hely. A darab J. S. Bach hangvételét idézi meg, mint kiindulópontot, de összhatásában dekadens és kiábrándut érzetet kelt. Egyrészt tanulmány, mely a zeneszerzés általa elért eszköztárát mutatja fel. Márészt reagál a humán kultúra már akkor elkerülhetetlenül tapasztalható hanyatlására is. Hibát követnénk el, ha bármit belemagyaráznánk, mert harmadrészt a cím szerint játéknak is tekinthető és a hallgatóságra lehet bíznunk az egyéni értelmezések és emóciók sokaságát. A Ludus Tonalis a zeneirodalom egyik különleges darabja. Hasonlóan, mint a Goldberg variációk BWV 988, mely 1742-ben készült el. Csak feltételezés, hogy Hindemith gondolhatott az elmúlt kerek 200 évre. A Das wohltemperierte Klavier, ami biztosan előkép volt a számára, nem kínál ilyen kapcsolatot, mivel első része 1722-ben Köthenben, majd második része 1744-ben Lipcsében született. A Ludus Tonalis előadása azért is különleges, mert meglehetősen ritkán kerül pódiumra. Szintén csak feltételezés, hogy azért, mert mélyebb zenei élményt kínál, azaz nem nevezhető könnyednek.

Helyszín

Nádor Terem
Budapest, 1146, Ajtósi Dürer sor 39.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!