1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
EFFIGY/LACUS PELSO
Gárdonyi Géza Színház - Stúdiószínpad_
Ezt az előadást még nem értekelték elegen, az előadóhely többi programjának átlaga:
8.9 / 10
368 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
Az első előadás: Lacus Pelso
A második előadás: Effigy

Kulcsár Noémi Tellabor 

Lacus Pelso (60 perc)

Kortárs táncelőadás egy nem is olyan rég letűnt korszakról

Lacus Pelso: a Balaton latin elnevezése. A gondtalan, napsütötte nyarak helyszíne, a „magyar tenger”,

amelynek napjainkra sajátos jelentése lett. A korszakokon átívelő előadás művészeti és popkulturális utalások révén a Balatonon pihenők szempontjából emlékezik vissza a legendás balatoni nyarakra.

Nosztalgia, reménykedés, számvetés – sikeres (és sikertelen) változások sokaságát mutatja be a produkció, amely a korabeli, sajátos magyar életérzés mellett a mai valóságunkról is szól.

Koreográfus:

Kulcsár Noémi

(Harangozó-díjas)

Dramaturg:

Cseh Dávid

Látvány:

Bati Nikolett

Táncolják:

Bozsányi Liliána

Eyassu-Vincze Barbara

Hajszán Kitti

Dzsupin Ádám

Túri Lajos Péter

Támogatók:

NKA, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

Ladjánszki Márta// Közép-Európa Táncszínház 

Effigy 

40perc

Effigy, egész közelről nézve: képmás. Egy másik kép: másképp. Visszhangra talál bennem az etimológiai szómagyarázat, mert én is úgy gondolok az így készülő szólóra, mint egy hasonlóság, hiszen az, aki a színpadon van egy kvázi fiktív személy. Krisztiánból és belőlem táplálkozik és Krisztián testén jelenik meg, tehát hasonló hozzá, de nem ő egy az egyben. Az effigy szó megjelenését 1539-ben dokumentálták először angol nyelvterületen, valószínűleg francia közvetítéssel, a latin effigies egyes számából származik, ami másolatot, képet, hasonlatosságot, portrét és szobrot jelent. 

„Tetszik a szómagyarázatban, hogy biblikus asszociációja is van ennek a hasonlóságnak, ugyanis a Biblia szerint az isten az embert saját képmására teremtette. A festő pedig a modell és a saját elképzelésének a képmását veti össze és az eredményt festi meg. Akár mi, ebben a szólóban. Ezt támasztja alá Krisztián hobbija is, vagyis a festészet, miszerint a festő képmásokat fest. A képmásain nem csak arcok, hanem sorsok is látszódnak. Akár a mi előadásunkban, a karakternek egyéni sorsa lesz, ami kirajzolódik - vagy nem -, ami a nézők által olvasható - vagy nem.” Ladjánszki Márta 

A képmások elégetése az évszakok változását jelző számos rituálé része, melyek Európa-szerte helyi hagyományok szerint történnek.

A figurák általában az élet "nemkívánatos" erőit (tél, az előző év, boszorkányok, Júdás) testesítik meg, és elégetésükkel az élet - halál és újjászületés - éves körforgását, a tél legyőzését és a tavasz visszatérését jelzik és ünneplik. A legtöbb hagyományt újév környékén, a farsang végén vagy a húsvét előtti héten rendezik meg.

Előadják:

Barna Krisztián táncművész

Varga Zsolt zeneszerző/előadó

Koncepció/rendezés: Ladjánszki Márta

Koreográfia: Ladjánszki Márta és az alkotó-/előadótársak 

Táncos: Barna Krisztián 

Zeneszerző/előadó: Varga Zsolt 

Fény: Fogarasi Zoltán 

Kosztüm: Pillangó 

Asszisztens: Joó Renáta 

Vizuális segítő: Kovács István 

Video dokumentáció: Balázs Lajti - aFilm.hu 

Támogatók:

Közép-Európa Táncszínház Egyesület, L1 Egyesület, NKA Táncművészet Kollégiuma, EMMI, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Budapest Főváros 

Helyszín

Gárdonyi Géza Színház
Eger, 3300, Hatvani kapu tér 4.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!