1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
WILLANY LEÓ IMPROVIZÁCIÓS TÁNCSZÍNHÁZ/GÁL ESZTER
MU Színház - Színházterem
Ezt az előadást még nem értekelték elegen, az előadóhely többi programjának átlaga:
8.4 / 10
643 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
Willany Leó Improvizációs Táncszínház: #kaméleon no.2.
Gál Eszter – naked play
(hazai alkotók együttműködésben a Leóval)

színházterem
időtartam: 60 perc
korosztály: 12+

BEMUTATÓ

A #kaméleon projekt a Willany Leó Improvizációs Táncszínház folyamatos megújulásra való törekvésének egyik materializálása: félévente egy-egy meghívott, külsős alkotó bevonásával igyekszenek magukat újra definiálni és lehetőséget adni arra, hogy az improvizáció és a kortárstánc végtelennek tűnő fogalmához újabb gondolatokat adhassanak, ezzel gyarapítva a hazai kortárs kánont. A vendégkoreográfusokkal létrejövő munkák -bár bemutatókkal végződnek-, a folyamatuk legalább annyira hangsúlyos és fontos: a jelenleg közel 16 fiatal táncművészből és 16 zenészből álló Társulat folyamatosan cserélődő, kisebb csoportokban tanulhatnak egymástól. Azért, hogy az alkotófolyamatok valóban ezekért az értékekért tudjanak harcba szállni, a Társulat olyan művészeket hív meg, akik eddigi munkásságuk során hasonló értékek mentén dolgoztak.

#kaméleon no.2.

Gál Eszter – naked play

A tavaszi projekt címének adott naked jelző a letisztultságot, az esszenciát jelenti, ami a játékban meghúzódó, egyszerűségében komplex jelenséget hordozza. Az esszencia a jelenét teljessége, az adott pillanatban születő mozgás, tánc mögöttese. Az improvizáció során formálódó tánc az állandó választás és döntés eredménye. A gyakorlás előadás, az előadás gyakorlás.

A munkafolyamat hívó szavai:
Szóló praxis – egyéni gyakorlás
Ensemble – csoport-komponálás
Kontakt – érintés, mint a kommunikáció forrása

Ebben a munkában a posztmodern-tánc tradíciót hívjuk segítségül, foglalkozunk a hierarchikus viszonyok és formák lebontásával, az egyén és a csoport egymásra ható állandóan változó viszonyával, és megvizsgáljuk a döntéseink mögött vagy azok alapját adó belső és külső impulzusok mibenlétét. A láthatóvá válás, a láttatás és a látva levés mezsgyéjén játszunk és Deborah Hay, Nina Martin és Mary Overlie koncepcióit követve utazunk, alkotunk.

Ebben a kísérletezésben az improvizációt, mint reszponzív jelenséget vizsgáljuk, amennyiben mozdulatainkat mindig egy „valamire adott” válaszként értelmezzük. Ezt a nézőpontot erősíti a kontaktimprovizáció alapelveinek gyakorlása, amely egyedi módon kínálja fel az állandó változásra való reagálás figyelmét azáltal, hogy a partnerek az érintéssel egymás környezetévé válnak.

Előadók: Laza Tímea, Kancsó Luca, Eva Mora, Eyassu-Vince Barbara, Oberfrank Réka, Váth Máté
Koreográfus: Gál Eszter
Koreográfus asszisztens: Kancsó Luca
Fény: Dézsi Kata
Projekt menedzser: Kárpáti Lili Melánia
Külön köszönet: Vass Imre
Művészeti vezető: Grecsó Zoltán

Támogatók: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, MU Színház, Trafó Kortárs Művészetek Háza, Műhely Alapítvány, Inversedance Társulat

Helyszín

MU Színház
Budapest, XI., Körösy József u. 17.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!