Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
A MEGVÁLTÓ HÉT SZAVA A KERESZTFÁN (MESSIAEN/HAYDN)
Zeneakadémia - Zeneakadémia Nagyterem

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Leírás
A női karra, zongorára, ütős hangszerekre, vonószenekarra és ondes Martenot-ra komponált Három liturgia 1943-44-ben keletkezett, a misztikus elragadtatottságtól fűtött, költői szöveget a zeneszerző írta. Az egyes tételek az isteni jelenlét három formáját reprezentálják.

Az első szakasz a bennünk lévő Isten antifónája; a második a magát felmutató Isten szekvenciája; a harmadik a mindenségben lakozó Isten zsoltára. A mű premierje 1945 áprilisában volt, Párizsban; a közönség soraiban ott ült a modern francia művészet színe-java, költők, képzőművészek és természetesen muzsikusok – többek között Paul Eluard, Pierre Reverdy, Georges Braque, Arthur Honegger, Georges Auric, Francis Poulenc, André Jolivet, Pierre Boulez. Az ondes Martenot mellett a hangszer feltalálójának lánya, Ginette Martenot foglalt helyet. Haydn 1786-ban a dél-spanyolországi Cádizból kapott felkérést, olyan zenekari művet vártak tőle, mely meditatív hangjával a Nagyhét áhítatához illeszkedik. Haydn kottájának előszavából tudjuk, hogy a felkérő levélben pontosan leírták számára a ceremóniát, s hogy a zenének mi a funkciója: A szertartás alatt fekete lepellel teljesen beborított, csupán egy lámpa fényével megvilágított barlang-templomban délben bezárulnak a kapuk és megszólal a muzsika (Introduzione). Szószékre lép a püspök, felolvassa a keresztre feszített Krisztus első mondását, elmondja gondolatait, utána lejön a szószékről és az oltár előtt hosszan térde borul. Ekkor kell megszólalnia az első, mintegy tízpercnyi lassú zenének. Utána a püspök visszatér a szószékre, hogy felolvassa a második mondást, hasonló folytatással. Az utolsó jézusi szó (VII. szonáta) után egy földrengés-zene (Il Terremoto) vet véget a ceremóniának. A felkérés szerint egyedül e tétel lehetett gyors tempójú. Haydn utóbb nem kis büszkeséggel hangsúlyozta, hogy milyen komoly kihívást jelentett számára hét olyan egymást követő lassú darabot írni, amelyek nem válnak fárasztóvá, egyhangúvá. 2016. március 19., szombat 19:30 Műsoron: Messiaen: Az isteni jelenlét három kis liturgiája
Haydn: A Megváltó hét szava a keresztfán – ZENEKARI VÁLTOZAT! Közreműködik:  Ránki Fülöp (zongora),                         Bruno Perrault (ondes martenot),                          Pro Musica Leánykar Vezényel: Keller András 2016. március 20., vasárnap 19:30 Műsoron: Messiaen: Az isteni jelenlét három kis liturgiája
Haydn: A Megváltó hét szava a keresztfán Közreműködik:  Keller Quartet,                         Ránki Fülöp (zongora),                         Bruno Perrault (ondes martenot),                          Pro Musica Leánykar Vezényel: Keller András Jegyárak: 6900,- 5600,- 4200,- 3200,-
  Stáblista
Karmester 
Keller András 
Zongoraművész 
Ránki Fülöp 
  Galéria
  Jegynyomtatásról
Az emailben kapott jegyet mindenképp nyomtasd ki, és vidd magaddal papíron. A színházak ugyanis csak így fogadják el a jegyed érvényesnek, és neked is így a legegyszerűbb és leggyorsabb!

A MüPában és a Zeneakadémián is csak papíralapon tudják elfogadni a jegyeket, ha viszont a Zeneházba mész, akkor nem muszáj nyomtatnod, okostelefonon is bemutathatod a jegyed. A többi koncerthelyszíntől még nem kaptunk pontos információt a jegynyomtatással kapcsolatban, kérjük, ezügyben náluk érdeklődj!

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
1061, Liszt Ferenc tér 8. Kattints ide a térkép megjelenítéséhez
  Hogy tetszett?