Töltjük rögvest!
 
 
  Válassz jegyeket
  Add meg az adataid
  Fizess online
PRÓBATERMI VENDÉGSÉG 1. - KAMARAZENEI HANGVERSENY
Müpa - Müpa - NFZ Próbaterem

Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a Főoldalon!

  Értékelés

(9 / 10) - 1 értékelés alapján
  Leírás
Fúvós és vonós kamarazenét hallhatunk, olyan alkotásokat, amelyek nem gyakran hangzanak el koncerten, noha izgalmasak, különlegesek. Ami talán a legnagyobb feltűnést kelti a programban, az az utolsó két kompozíció, hiszen ilyen sok gordonka többnyire csak zenekarban szokott együtt játszani, önállóan sosem

Kamarazenei hangverseny Házigazda: Kovács GézaBartók44 duó két hegedűre, Sz. 98, BB 104 – válogatás VeressSzonatina oboára, klarinétra és fagottra PoulencTrió oboára, fagottra és zongorára JanáčekPohádka (Mese) GubaidulinaFata morgana: Dancing Sun (Délibáb: Táncoló nap) FrançaixAubade for 12 violoncellos (Hajnali szerenád 12 gordonkára) Papp DánielI. hegedű Bali GáborII. hegedű Kántor Balázsgordonka Horváth Bélaoboa Tönköly Józsefklarinét Bokor Pálfagott Dinyés Dánielzongora Borbély Lászlózongora a Nemzeti Filharmonikusok gordonka-együttese Kocsis Zoltán emlékére R. Strauss Capriccio – Sextett
Papp Dániel, Miczki Rita hegedű, Balogh Enikő, Kertész Sándor brácsa, Lantos Szilvia, Deák György gordonka Fúvós és vonós kamarazenét hallhatunk, olyan alkotásokat, amelyek nem gyakran hangzanak el koncerten, noha izgalmasak, különlegesek. Ami talán a legnagyobb feltűnést kelti a programban, az az utolsó két kompozíció, hiszen ilyen sok gordonka többnyire csak zenekarban szokott együtt játszani, önállóan sosem. „Képzeljük el a napkorongot, amint nagyon gyorsan forog saját mozdulatlan középpontja körül, és lángnyilakat lövell ki magából” – írja például napjaink egyik legjelentősebb zeneszerzője a Gubaidulina, akit a „ragyogó” felhangok is inspiráltak itt hallható alkotásának megírásakor 2002-ben. Az 1997-ben elhunyt Jean Françaix szintén a fényhez kapcsolódik trubadúrköltészetre utaló, 1975-ben keletkezett darabjával; dallamosság, harmonikus összhangzás jellemzi szép kompozícióját. A „csellós félidőt” az összetéveszthetetlenül egyedi stílust kialakított cseh zeneszerző alkotása nyitja, ez egy orosz népmese jeleneteinek sorozata. A műsor másik francia komponistája, Francis Poulenc szerette a fúvós hangszereket, éppen kilencven éve írt Triója is két, különböző karakterű instrumentumot állít a zongora mellé. Az oboa és a fagott mellé társul még egy fafúvós a Bartók és Kodály árnyékában maradt nagyszerű zeneszerző–népzenekutató Veress Sándor 1931-ben keletkezett művében. Ezt a kompozíciót az autentikus népzene ugyanúgy áthatja, ahogyan Bartók is népzenei élményeken alapuló önálló stílust képvisel pedagógiai és előadási darabok szűk mezsgyéjén bravúrosan egyensúlyozó 44 duójában.  
  Jegynyomtatásról
Ezen az előadóhelyen a jegyed bemutathatod a mobilod kijelzőjén, vagy kinyomtatva, papíron.

Ha esetleg gondod volt a bejutással ebben a színházban, jelezd felénk kérlek a címen!

  Cím
  Hogy tetszett?