A helyszín: székely falu, valahol egy bányavidéken. Most a korábbi részekben sokat emlegetett plébános és az ő különös szeretője körül forog a történet. A kívülálló hős ezúttal Márton, akit a pap a nevelt fiaként emleget, aki szobrokat farag, verseket ír, és arról ábrándozik, hogy majd kiszakad innen, és máshol próbál szerencsét…
„Mitől lett olyan jelentős ez a trilógia? Egy hagyománytagadás, de egyúttal azonnal egy hagyományteremtés is jellemzi, ami nagyon ritka. Bátor, szókimondó, traumatikus problémákba nyúl bele. Így szembesít azzal, hogy mi van az egyre virulensebb szélsőjobbal, a román-magyar viszonnyal, az egyházakkal. A valóságból indul el, és a valóságból röppen föl egy költői világba.”
(Radnóti Zsuzsa, dramatrug, Székely Csaba drámakötetéről, Nyílt Fórum 2013)
Bozó Andrea, legjobb női mellékszereplő, Színikritikusok díja, 2014.
A trilógia első része, a Bányavirág, a Pinceszínházban, a második, a Bányavakság szintén a Szkéné Színházban látható.
Szereposztás
IGNÁC, katolikus pap | Kaszás Gergő |
IRÉN, a pap házvezetőnője | Bozó Andrea |
ISTVÁN, tanító | Tóth József |
IMOLA, a tanító lánya | Eke Angéla |
MÁRTON, a templom gondnoka, Ignác nevelt fia | Márkus Sándor |
Stáblista
Rendező | Csizmadia Tibor |
Munkatárs | Skrabán Judit |
Dramaturg | Lőkös Ildikó |
Látvány | Cziegler Balázs |
Helyszín
Budapest, 1111, Műegyetem rkp. 3. Szkéné Színház